زیرساخت‌های درمانی عالی‌شهر مناسب نیست/ عالی‌شهر از شهرستان بوشهر جدا نمی‌شود

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس گفت: جمعیت عالی‌شهر و مناطق اطراف آن حدود ۶۰ هزار نفر است اما زیرساخت‌های درمانی متناسب با این جمعیت در منطقه وجود ندارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل مرکز درمانی عالی‌شهر خبر داد و بیان کرد: جمعیت عالی‌شهر و مناطق اطراف آن به حدود ۶۰ هزار نفر می‌رسد، ولی زیرساخت‌های درمانی متناسب با این جمعیت در منطقه وجود ندارد.

او ادامه داد: راه اندازی مرکز جامع درمانی عالی‌شهر، بخش عمده‌ای از مشکلات درمانی منطقه را برطرف خواهد کرد و از میزان مراجعه مردم این شهر به مراکز درمانی مرکز استان کاسته می‌شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تسریع در راه اندازی این مرکز درمانی عنوان کرد: اولویت اول در پیگیری برنامه‌ها و فعالیت‌های عمرانی، توسعه مراکز بهداشتی و درمانی در سطح حوزه انتخابیه است و به همین منظور مذاکرات و نشست‌های متعددی با وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه انجام شده است.


بیشتر بخوانید


جمیری افزود: در مذاکرات و پیگیری‌هایی که با سازمان برنامه و بودجه داشتیم مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل مرکز درمانی عالی‌شهر به تصویب رسید و به زودی در اختیار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان قرار خواهد گرفت.

مسئولان ازمسائل حاشیه‌ای بپرهیزند

او، در پاسخ به سئوالی درباره اظهاراتی که این روز‌ها درخصوص جدا شدن عالی‌شهر از شهرستان بوشهر و الحاق آن به تنگستان شده است، گفت: در نظام جمهوری اسلامی مهمترین وظیفه‌ کارگزاران دولت و وکلای ملت، خدمت صادقانه و گره گشایی از کار مردم است و زیربنای این اصل نیز حفظ وحدت و پرهیز از اختلاف افکنی و دامن زدن به مسائل حاشیه‌ای و نادرست است.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر افزود: اگر هدف ما خدمت به مردم باشد، باید بدون توجه به حدود و مرز‌های جغرافیایی از همه ظرفیت‌ها و موقعیت‌هایی که در اختیارمان قرار داده شده برای خدمتگزاری و نوکری مردم استفاده کنیم.

جمیری بیان کرد: مباحثی که این روز‌ها درخصوص جدا شدن عالی‌شهر از شهرستان بوشهر نقل محافل شده، دل نگرانی و اعتراض شدید مردم را در پی داشته است، بنده همه مسئولان و نمایندگان را به حفظ وحدت و یکپارچگی و دوری از حاشیه پردازی و التهاب آفرینی در بین مردم دعوت می‌کنم.

عالی‌شهر به هیچ عنوان از بوشهر جدا نخواهد شد

او تاکید کرد: برای اطمینان خاطر مردم عالی‌شهر می‌گویم، این شهر به هیچ عنوان از بوشهر جدا نخواهد شد، اظهارات صورت گرفته در خصوص جدا شدن عالی‌شهر هیچ پشتوانه منطقی و مستدلی ندارد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس یازدهم ادامه داد: افراد باید در اظهارنظر‌ها درباره موضوعات مهمی مانند تقسیمات کشوری که روند‌ها و چارچوب‌های قانونی خاص خود را دارد، حساسیت‌ها و قواعد را در نظر بگیرند تا خدای ناکرده شاهد بروز نگرانی‌های مردمی مانند آنچه در استان‌های مجاور رخ داد نباشیم.

جمیری افزود: براساس مذاکراتی که صورت گرفت موضوع جدا شدن عالی‌شهر از شهرستان بوشهر هم از نظر مسئولان استان و هم مسئولان وزارت کشور مردود است و به هیچ عنوان عملی نخواهد بود.

او، خواسته مردم عالیشهر را فصل الخطاب همه اظهارنظر‌ها و مباحث مطرح شده در این روز‌ها عنوان کرد و گفت: به همه توصیه می‌کنم در شرایطی که مردم برای تامین حداقل‌های زندگی شان دچار مشکل هستند، از پرداختن به حواشی بی حاصل دوری کنند و به خواسته‌های به حق مردم احترام بگذارند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.