‍ راه آهن نهاوند به جنوب کشور وصل می شود

فرماندار نهاوند از اتصال راه آهن نهاوند به جنوب کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مراد ناصری, فرماندار نهاوند در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی خط آنتنی نهاوند در راه آهن غرب کشور گفت: طرح راه آهن نهاوند به واسطه ایجاد ایستگاه در مرکز شهر، از طریق خط آنتنی به طول ۲۳ کیلومتر به شبکه راه آهن کشور و سپس در آینده ای نزدیک از مسیر بروجرد به شبکه سراسری و جنوب کشور متصل می شود.

او بیان کرد:شبکه راه آهن غرب کشور به طول ۶۰۵ کیلومتر است که ازطریق ایستگاه سمنگان در اراک آغاز و پس از عبور از ملایر، نهاوند، کرمانشاه و خسروی تا کشور عراق امتداد می یابد.

فرماندار نهاوند افزود: طول مسیر راه‌آهن غرب کشور در قطعه ملایر به نهاوند ۷۱ کیلومتر است که بهمن ماه سال ۹۶ به دست وزیر وقت راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید همچنین عملیات اجرایی ایستگاه آنتنی شهرک شهید حیدری به طول۲۳کیلومتر با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان در خرداد ماه سال ۹۸ با حضور وزیر راه و شهرسازی آغازشد.

ناصری در ادامه این بازدید اظهار داشت: با احداث ایستگاه شهرک شهیدحیدری به ملوسان اتصال نهاوند به شبکه ریلی از سمت کرمانشاه به غرب کشور و از سمت نهاوند_بروجرد به جنوب کشور فراهم می شود.

عیسی بروشان ناظر طرح راه آهن غرب کشور هم گفت: طرح راه‌آهن آنتنی نهاوند به طول حدود ۲۳ کیلومتر با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بخشی از طرح راه‌آهن غرب کشور است که این شهرستان را از طریق راه‌آهن غرب کشور (اراک ـ کرمانشاه ـ خسروی) به شبکه ریلی متصل می‌کند. 

او افزود: این طرح که در یک قطعه احداث می‌شود از ایستگاه شادمانه آغاز و پس از عبور از تنگه ملوسان با عبور از پل خاص به طول ۴۵۵ متر و دو دستگاه تونل به طول ۵۵۰ متر به ایستگاه نهاوند منتهی می‌شود و از جمله اهداف این طرح اتصال شهرستان نهاوند به شبکه ریلی، رونق اقتصای و اجتماعی منطقه، بهبود و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل منطقه و کاهش ترافیک جاده‌ای است.

ناظر طرح راه آهن غرب کشور در ادامه اظهار کرد: اعتبار این طرح در بودجه سال ۱۴۰۰ در محور ریلی غرب کشور نزدیک به ۱۴۰میلیارد تومان است، که تاکنون این پروژه در ایستگاه ملوسان نهاوند ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مهمترین مشکلات طرح وجود تعدادی از معارضان محلی به دلیل وجود زمین های کشاورزی مسیر احداث راه آهن و تامین اعتبارات مالی طرح است.

بروشان در پایان گفت : امیدواریم با کمک مسئولان شهرستان در رأس فرماندار نهاوند بتوانیم مشکل معارضان محلی طرح راه آهن  را پیگیری و حل نماییم.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.