مدیرکل استاندارد خوزستان:

نمک دریایی دلفین پروانه کاربرد نشان حلال را از آن خود کرد

قیصی پور گفت: صدور پروانه کاربرد نشان حلال محصول نمک خوراکی یددار با نام تجاری دلفین برای اولین بار در کشور صادر شد.

رضا قیصی پور مدیرکل استاندارد استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: شرکت فرآوری نگین املاح دریایی خوزستان با نام تجاری نمک دریایی دلفین موفق به دریافت اولین پروانه کاربرد نشان حلال برای فرآورده نمک خوراکی یددار در کشور شد.

او افزود: به استناد تبصره ۲ بند ۱ ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استانداردسازی کشور، سازمان ملی استاندارد ایران، تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال در کشور میباشد و نشان حلال دریافت شده از سایر نهادها، مرجعیت قانونی ندارد.

قیصی پور بیان داشت: حلال به غذا‌هایی گفته می‌شود که مصرف، تولید و مصرف آن‌ها منطبق با مبانی و الزامات شرعی و فقهی دین مبین اسلام است و نشان حلال برای محصولاتی صادر می‌شود که به صورت حلال آماده و تولید می‌شوند.

نمک دریا، نمک حاصل از تبخیر آب دریا است که بیشتر آن را به عنوان چاشنی در غذاها، پخت و پز، درمان درد‌ها و بیماری ها، لوازم آرایشی و برای حفظ مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، این نمک به‌طور معمول گرانتر از نمک معمولی است و بیشتر در چیپس‌ها استفاده می‌شود و به آن نمک خام و نمک خورشیدی نیز می‌گویند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.