در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رقم سبد معیشت کارگران برای سال ۱۴۰۰ اعلام شد

نماینده کارگران در شورای عالی کار از اعلام سبد معیشت کارگران برای سال ۱۴۰۰ با رقم ۶ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان خبرداد.

محمدرضا تاجیک نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: رقم سبد معیشت کارگران ۶ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان بر مبنای آمار و تورم دی ماه در جلسه ۴ ساعته کمیته مزد امروز تعیین شد.

او با بیان اینکه نظر گروه کارگری به صورت اجماع بوده است و ما به دلیل اینکه با دیگر شرکای اجتماعی خود همگام باشیم این رقم را پذیرفتیم، گفت: با توجه به اینکه اعلام سبد معیشت امسال به گروه دولت موکول شده بود مرکز آمار کمک خوبی در این زمینه داشت چرا که این مرکز آمار‌هایی از کل کشور را دارد.

تاجیک بیان کرد: برای رسیدن به این رقم در بسیاری از شرایط نظر‌ها تعدیل شد.

نماینده کارگران در شورای عالی کاربا بیان اینکه افزایش صد در صدی مزد کارگران موجب فریز مزدی می‌شود، ادامه داد: با توجه به هزینه زندگی کارگران در سال گذشته و پایه حقوق شاهد اختلاف یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی را هستیم.

تاجیک افزود: ما انتظار داریم برای تعیین دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۰ دولت راهکار‌های خوبی را به ما ارائه کند.

او با بیان اینکه در ۳ سال گذشته صورت جلسه شده بود که گپ‌های حقوقی و فاصله‌هایی که موجود است در طی ۵ تا ۱۰ سال آینده از بین برود، اما در دو سال اخیر از بین که نرفته بلکه بیشتر هم شده است، گفت: با تعیین رقم ثابت دستمزد نمی‌توانیم از بحران‌های زندگی کارگری خارج شویم.

تاجیک ادامه داد: اولین هدف حفظ قدرت خرید کارگران است و باید شرایط طوری باشد که کارگران نسبت به سال گذشته توان بیشتری داشته باشند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار تصریح کرد: ما همیشه یکسان عقب هستیم حتی با رقم سبد معیشت نسبت به ۱۴۰۰ عقب هستیم.

بیشتربخوانید

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
چندتا از خدا بی خبر دور هم نستن واین رقم دادن خدایی خودتون با این مبلغ زندگی میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
اول از همه باید این نماینده کارگران وضعیتش شفاف بشه که کارگران بدونند واقعا طرف کارگران هست یا طرف کارفرما و دولت. چطور کسی که تا چند روز پیش میگفت هزینه سبد معیشتی 9میلیون هست و کارفرما و دولت می گفتند 8 میلیون به این عدد رسیدند؟ و دور هم با هم توافق کردند.
رسالت خبرنگاری دفاع از حقوق اقشار جامعه به ویژه افراد کم در آمد هست و باید مطالبه گری از مسوولان داشته باشد وگرنه یه تیتر زدن و یه عکس دست کارگری با دوهزارتومنی پاره برای بازی با احساسات خبرنگاری نیست. جزییات این جلسه چرا علنی نمیشه؟ چرا کارگران نمیبینند این نماینده کارگری چطور بحث و گفتگو میکنه و پاسخ مسوولان چیست؟ آیا شعار آزادی این بود؟ که همه چیز ماسمالیزه بشه؟از کجا معلوم نماینده کارگری را با رشوه و تطمیع و یا تهدید وادار به سکوت کرده اند؟
#شفافیت
Iran (Islamic Republic of)
صبح تا شب شرکار ولی گرسنه ؟
۱۳:۵۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
جان مادرتون فقط یکار کنید کارگر فقط این وسط به فنانره کارگر وخانوادش چ گناهی دارن که اینطور همش توعذاب هستن روزی ۱۵ساعت کارمیکنم بازم وسط ماه صفرم جیب خالیه اون موقع سود صددرصد کارفرما میبره ماهم در نقش برده همه چی هم گه رفته بالا باید نون پنیربخوریم بدبخت بچهامون
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۲:۱۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
روز پدر روزیست که سر کار و شغل خودش باشه و دستش توی جیب خودش باشه و یا پولدار باشه و یا ثروت ملی به صورت عادلانه و کافی مابین تمامی پدرها تقسیم شده باشد بی منت و پدر بتونه با عزتمندی و غرور پدرانه سخاوتمندانه مهربانانه که در وجودش است تمامی هزینه های زن و فرزندانش رو تامیین کنه و جلوی خانوادش سرافکنده و خجالت زده و بیچاره و درمانده نباشد به امید آن روزهای طلایی که هیچ پدری جلوی زن و فرزندانش خجالت زده و درمانده و بینوا و محتاج نباشد سالروز روز پدر را پیشاپیش به تمامی پدرهای خجالت زده و شرمنده شده و درمانده و بینوا شده مستضعفین واقعی جامعه و تمامی پدران مومنین شاغل و پاک نیت پاک فطرت سخاوتمند نظر بلند مومنین درست کردار جامعه مدنی انسانی تبریک می گوییم که در طول زندگیشان هرگز نون احدی از پدران را نبریدند و باعث و بانی نون بری و اخراج احدی از پدران نشدند انشاءالله خیر ببینند که نون رسانی هم کرده اند و باعث و بانی شاغل شدن پدارن بینوایان هم شده اند انشاءالله آن روزهای طلایی برای همه پدران بینوایان جامعه فرا برسد در سر تا سر ایران و سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص و سر تا سر جهان با اجرا و نصب قوانین جدید حمایت از پدران بیکار و بینوایان جامعه به حق مولود سعید و مبارک کعبه دلاور مرد مردان شجاع دل خردمند و بصیر عادل عدالت گستر اسلام ناب محمدی ص حضرت امام معصوم صدیق شهید امیرالمومنین علی ع و ابلیس ملعون و لشکریان شیاطین جن و انسی ملعونینش به درک اسفل لسافلین جهنم زباله دان تاریخ بشریت انداخته شوند که تمامی راه ها رو بر پدران بینوایان جامعه در سر تا سر جهان با قوانین منکر غیر انسانی و ضد حقوق بشرانشون مسدود کرده اند اگر نه همه پدران بینوایان جامعه از حق و حقوق عادلانه برخوردار بودند و روزهای طلایی داشتند و با سر بلندی زندگی می کردند نه با شرمندگی و خجالت زدگی و سرافکندگی و نا امیدانه زنده بمانند .
اللهم عجل لولیک الفرج . آمین یا رب العالمین .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
به من عاجزکمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
اولين ضربه رو به جامعه كارگري زدن !!!!! تا چند روز پيش سبد معيشتي بين 9 تا 10 ميليون تومن بود ، چطوري يهو ميشه 6 ميليون 895 هزار تومن ؟؟؟؟!!!!! چرا دولت و كارفرما اينقدر با جامعه زحمت‌كش كارگر دشمني دارن ؟؟؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۸:۴۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
با مدرک فوق لیسانس تو یه ادره ای کار میکنیم با قرارداد کارگری و با پایه حقوق 1900 . عدالت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
خیلی وقته از دنیا رفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
خدا از سرتون نگذرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
دقیقا معادلات جوری پیش رفت که به همون عدد ۳۵ درصد افزایش رسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
کارگران ساختمانی رو دریابیید اونا هم تواین مملکت زندگی میکنن چرا هیچ کس به فکراین قشر نیست خواهش میکنم ازمسولین یه کاری براشون بکنید اوناهم زن وبچه دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
بدبخت کارگر! عدالت کجا هستش؟
آخرین اخبار