استاندار زنجان:

توسعه ورزش همگانی در اولویت است

استاندار زنجان گفت: زنجان ظرفیت‌های خوبی برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان در نخستین شورای تربیت بدنی این استان گفت: کرونا تمام فعالیت‌های ورزشی را تحت الشعاع قرار داده است، اما فعالیت بدنی همچون آموزش نباید تعطیل شود.


او  برنامه ریزی و سیاست گذاری برای فعالیت بدنی در دوران کرونا را یکی از وظایف مهم شورا عنوان کرد و افزود: بستر شبکه شاد این فرصت را برای خانواده‌ها فراهم آورده که با معلمان و مدیران در ارتباط باشند و باید برای فعالیت بدنی ورزش نیز بتوان از چنین بستری استفاده کنیم تا سلامت دانش آموزان به خطر نیفتد.


حقیقی خواستار تدوین برنامه‌ای برای ارتقاء سلامتی خانواده‌ها در شرایط کرونایی شد و گفت: همه اقشار باید برای ترویج و رونق ورزش در جامعه نقش آفرینی کنند و با تشریک مساعی می‌توان راهکارهای  مناسبی برای ورزش در شرایط کرونایی یافت.


او  با تأکید بر اینکه حوزه ورزش باید بدست پیشکسوتان و ورزشکاران و صاحب نظران اداره  شود، افزود: استان زنجان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه ورزش های همگانی و قهرمانی دارد و بدین منظور باید مناطقی که در رشته‌های مختلف ورزشی مستعد هستند شناسایی و سرمایه گذاری شود.


حقیقی بابیان اینکه پارسال  نزدیک به ۵۵ هزار بیمه شده ورزشی در استان زنجان فعالیت داشتند، ادامه داد: شرایط کرونا تعداد آن‌ها را امسال به ۱۰ هزار نفر کاهش داده است.


استاندار زنجان گفت:  ورزشکاران زنجانی پارسال از رقابت‌های مختلف ورزشی ۲۱۶ مدال کسب کردند.

حقیقی افزود: از زمان آغاز شیوع کرونا تاکنون پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به درخواست کنندگان و باشگاه دارانی که در پی شیوع ویروس کرونا متضرر شده اند پرداخت شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.