وزن دانش‌آموزان استان بوشهر نسبت به میانگین کشوری غیرنرمال‌تر است

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: وزن دانش‌آموزان استان در مقاسه با میانگین کشوری ۴ درصد غیرنرمال‌تر است.

اسد حصیری، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر بیان کرد: امسال در استان همزمان با کشور طرح ملی کوچ (بسته تحولی کنترل وزن دانش‌آموزان) اجرا شد و ۹۹ درصد از دانش‌آموزان استان هم در این طرح مورد پایش قرار گرفتند.

او افزود: دانش‌آموزان با ثبت اطلاعات قدی و وزنی خود شاخص BMI (توده بدنی) را دریافت کردند و برایشان کارنامه سلامت صادر شد تا خانواده‌ها در جریان شرایط وزنی فرزند خود قرار بگیرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه طبق آمار‌های ثبت شده وزن دانش‌آموزان استان ۴ درصد غیرنرمال‌تر از میانگین کشوری بود، عنوان کرد: به طور میانگین ۳۶ درصد از دانش آموزان کشور وزن غیرنرمال داشتند که این رقم در استان بوشهر ۴۰ درصد است.

حصیری ادامه داد: این آمار این زنگ خطری محسوب می‌شود که به صدا درآمده است و ما درتلاش هستیم تدابیری اخذ کنیم و با کمک خانوده‌ها این رقم را کاهش دهیم.

او تاکید گرد: از ۴۰ درصد دانش آموزانی که وزن غیرنرمال داند حدد ۲۱ درصد اضافه وزن دارند که از این حیث در رتیه سیزدهم کشور و ۱۲ درصدچاق هستند که از این نظر درجایگاه ششم قرار داریم.

استان بوشهر در جایگاه نخست سرانه ورزشی دانش‌آموزی

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه این استان در خصوص سرانه ورزشی در کشور رتبه نخست را دارد، گفت: میانگین سرانه ورزشی برای هر دانش آموز در کشور ۰/۳۳۶ متر مربع است که این رقم در استان بوشهر ۰/۴۲۳ متر مربع است.


بیشتر بخوانید


هر مراقب سلامت یک اتاق بهداشت

حصیری با بیان اینکه ۱۵۰ مراقب سلامت در مناطق ۱۸ گانه آموزش و پرورش استان بوشهر فعال هستند، عنوان کرد: اکنون و در مرحله اول ۶۰ مدرسه‌ای که اتاق ویژه برای کلاس بهداشت داشته‌اند را مجهز به اتاق بهداشت کرده‌ایم.

او بیان کرد: در تلاش هستیم تا پایان سال ۱۴۰ اتاق بهداشت در را در مدارس استان ایجاد کنیم تا به ازای هر مربی بهداشت یک اتاق بهداشت داشته باشیم.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.