داستان ماهی‌های تلف شده در ساحل عسلویه چه بود؟

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر در خصوص فیلم منتشر شده در فضای مجازی از لاشه ماهی‌ها در کنار ساحل عسلویه توضیحاتی داد.

فرهاد قلی‌نژاد، مدیرکل محیط زیست استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر در خصوص فیلمی که در فضای مجازی، مرگ ماهی‌ها را در ساحل منطقه ویژه اقتصادی پارس نشان می‌داد، بیان کرد: دیروز پس از گزارش مرگ ماهی‌ها در محدوده سایت عسلویه همکاران ما به همراه کارشناسانی از شیلات و منطقه ویژه اقتصادی پارس در محل حاضر شدند و به بررسی موضوع پرداختند.

او ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دادند ماهی‌ها تلف شده همگی از یک نمونه خاص و از گونه تن ماهیان بوده‌اند.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر عنوان کرد: نمونه‌های از این ماهی برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه فرستاده و مشخص شد که علت مرگ آلودگی نفتی و شیمیایی نبوده است.

قلی‌نژاد تاکید کرد: هیچ‌گونه آلودگی نفتی‌ در این محدوده تاکنون گزارش نشده است البته آزمایش‌ها برای علت فوت مرگ ماهی‌ها ادامه دارد.

او گفت: چون تنها لاشه یک گونه ماهی در ساحل دیده شده است احتمال داده می‌شود علت این حادثه یا بیماری خاص در این نوع ماهی بوده و یا ریختن این ماهی به دریا پس از صید از سوی صیادان غیر مجاز باشد چرا که این گونه ماهی ارزش ریالی پایینی دارد.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: اینکه در فیلم گفته می‌شود که لاشه ماهی‌ها تا ساحل شیرینو پراکنده شده است درست نیست و لاشه ماهی‌‌ها تنها در محدوده ساحل عسلویه مشاهده شده است.

قلی‌نژاد گفت: اکنون لاشه ماهی‌ها از ساحل جمع‌‌آوری و دفع بهداشتی شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.