رئیس کل دادگستری زنجان:

زنجان در رتبه ۲۶ ثبت طلاق کشور قرار دارد

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: زنجان در بخش طلاق رتبه ۲۶ کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان در جلسه ستاد کنترل آسیب‌های اجتماعی که با حضور مشاور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در حوزه کنترل آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، گفت: هدف از تشکیل ستاد هم‌افزایی و هم پوشانی دستگاه‌های متولی در حوزه کنترل آسیب‌های اجتماعی است و اقدامات انجام شده در این بخش کافی نیست، بایستی برنامه‌ریزی متناسب با آسیب‌های اجتماعی این استان تدوین و اجرا شود.

او با بیان اینکه زنجان در برخی از حوزه‌ها نسبت به سایر استان‌ها در شرایط بحرانی قرار ندارد، گفت: به عنوان مثال در حوزه طلاق زنجان در رتبه ۲۶ کشوری قرار دارد، بنابراین برای سال ۱۴۰۰ بایستی با نظرخواهی اعضای ستاد، آسیب‌ها و اولویت‌ها احصا شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه مشخصه مهم جلسات ستاد کنترل آسیب‌های اجتماعی خروجی موثر و اجرای مصوبات و برنامه‌هاست، ادامه داد: تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از رشد آن بایستی مورد توجه ستاد قرا بگیرد.

صادقی نیارکی گفت: ایمن‌سازی جوانان در برابر تهدیدات به خصوص تهدیدات فضای مجازی امری ضروری است و امروزه کنترل جوانان با توجه به دسترسی آسان به فضای مجازی و تهدیداتی که از خارج کشور هدایت می‌شود بایستی مورد توجه قرار گیرد در غیر این صورت آثار منفی و مخربی بر روی جوانان خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: برای سال ۱۴۰۰، ۱۵ برنامه فوق‌العاده در حوزه پیشگیری از مرکز ابلاغ شده که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در بازه زمانی مشخص اجرا خواهند شد.

او با بیان اینکه با پیگیری معاونت اجتماعی دادگستری استان زنجان و تلاش و همکاری اداره بهزیستی زنجان در سامانه تصمیم حوزه طلاق طی ۱۱ ماه گذشته، ۱۴ درصد سازش داشتیم و در این بازه زمانی تعداد ۲ هزار و ۱۶ زوج معادل ۳۶ درصد انصراف از طلاق داشتیم که آمار بسیار خوبی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.