کشف یک تن مواد محترقه غیرمجاز در زنجان

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف ۹۵۵ کیلوگرم مواد محترقه دست ساز و بیش از ۴۶ هزار عددانواع مواد محترقه در زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سرهنگ ایرج خانی پور جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی زنجان با انجام اقدامات فنی و پلیسی از فعالیت پنج نفر در زمینه  تهیه و توزیع مواد محترقه دست ساز مطلع شده و پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند.

او افزود: در تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهمان قصد دارند مواد محترقه  دست ساز را در اوزان کوچکتر بسته بندی کرده و در مناطق مختلف زنجان توزیع کنند.

سرهنگ خانی پور ادامه داد: ماموران طی پنج عملیات جداگانه و پس از هماهنگی با مقام قضائی موفق شدند از محل اختفای یکی از متهمان ۳۲۵ کیلوگرم مواد پیش ساز محترقه از نوع اکلیل و سرنج به همراه ترازوی دیجیتال، نایلکس‌های مخصوص ساخت نارنجک دست ساز به همراه ۲۳ هزار و ۵۰۰ عدد مواد محترقه غیرمجاز کشف کنند.

این مقام انتظامی افزود: از چهار متهم دیگر نیز مقدار ۶۳۰ کیلوگرم مواد پیش ساز محترقه از نوع اکلیل و سرنج و ۲۳ هزار و ۱۷۷ عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: در این عملیات‌ها در مجموع ۹۵۵ کیلوگرم مواد پیش ساز محترقه و ۴۶ هزار و ۶۷۷ عدد انواع مواد محترقه خارجی غیر مجاز کشف شد.

سرهنگ خانی پور با اشاره به دستگیری پنج متهم در این خصوص، ادامه داد: متهمان دستگیرشده به همراه اقلام مکشوفه جهت سیرمراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ خانی پور افزود: پلیس با کسانی که بخواهند با تهیه و توزیع مواد محترقه و خطرناک، جان مردم را به خطر بیندازند به شدت و برابر قانون برخورد خواهد کرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به نزدیکی سال نو و چهار شنبه آخر سال از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده خرید و فروش مواد محترقه توسط افراد سودجو  موضوع را ازطریق تلفن  ۱۱۰  به پلیس اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.