راهنمای خرید کولرگازی و اسپیلیت از فروشگاه اینترنتی بانه انتخاب

در عصر حاضر کولرهای گازی در سراسر دنیا محبوبیت خیلی زیادی پیدا کرده است و برندهای مختلفی در سراسر جهان به امر تولید و عرضه کولرگازی مشغول هستند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  خرید کولرگازی به طور عمده شامل یک بخار کننده که جذب گرمای هوا از وظایفش است و یک کمپرسور برای انجام افزایش دمای بخار ماده سرمازا است. همچنین از یک کندانسور و یک دمنده تشکیل شده است. این دستگاه انرژی زیادی را مصرف می‌کند. همان‌طور که در یخچال از روش تبدیل گاز به مایع با کمک افزایش فشار که در نهایت تولید سرما می‌کند، در کولرگازی هم همین فرایند رخ می‌دهد. در عصر حاضر کولرهای گازی در سراسر دنیا محبوبیت خیلی زیادی پیدا کرده و برندهایی مختلفی در سراسر جهان به امر تولید و عرضه کولرگازی مشغول هستند.

دراین‌بین خدمات متنوع و مهمی با کیفیت عالی را به مصرف‌کنندگان خود ارائه داده‌اند که قصد داشتند رضایت مشتریان خود را به دست آورند. کولرگازی بانه از کولرهایی است که دارای قیمت‌های قابل‌قبول و به نسبت نمایندگی‌ها و جاهای دیگر که در مناطق مختلف کشور به عرضه کولرگازی مشغول هستند ارزان‌تر هستند.

راهنمای خرید کولرگازی و اسپلیت از فروشگاه اینترنتی بانه انتخاب

اکثر افراد با این سؤال مواجه می‌شوند که علت ارزان بودن کولرگازی و صرفه اقتصادی خرید از بانه چیست و در این زمینه باید گفت که این کالا به طور مستقیم به مصرف‌کنندگان عرضه می‌گردد بدون هیچ واسطه‌ای. این قسمت را حتماً توجه کنید تا متوجه شوید از کجا باید کولرگازی اصلی را از تقلبی تشخیص دهید. کولرهای گازی که در بازار بانه به فروش می‌رسند دارای انواع مختلفی هستند که گاهی اوقات برخی از آن‌ها تقلبی بوده و نارضایتی مردم را به دنبال دارند.

برای آن که بتوانید جنس‌های تقلبی را از اصل تشخیص بدهید و بهترین خرید را داشته باشید باید در این زمینه آگاهی‌های لازم را داشته باشید تا در خرید خود دچار مشکلات نشوید. از روش‌هایی که می‌خواهید بفهمید این کولر اصل است یا نه این است که سعی کنید از فروشگاه‌هایی خرید کنید که قابل‌اعتماد بوده و برای فروش اجناس خود کولرگازی را پایین‌تر از قیمت واقعی‌اش نمی‌فروشند.

علت خرید کولر گازی بانه؛ با قیمت بسیار پایین خاطر ورود مستقیم این محصول از کشورهای دیگر و بدون واسطه بودن آنها است. بعضی از فروشندگان با استفاده از چیزهایی مانند جذب سریع مشتری سعی در فروش هر چه سریع‌تر محصول خود دارند. در زمان خرید کولرگازی ممکن است با مشکلی با عنوان تغییر در ظاهر یک محصول مواجه شوید به این معنا که برخی از فروشندگان اجناس معمولی را از نظر ظاهری تغییر داده و به‌عنوان یک محصول برند به مشتریان خود با قیمت بالاتری ارائه می‌نمایند.

اگر کولرگازی تقلبی باشد متوجه خواهید شد از کمپرسورهایی با توان کم و پایین‌تر استفاده شده است. به‌عنوان‌مثال ممکن است به‌جای تعبیه کمپرسور ۲۴ هزار، کمپرسور ۱۸ هزار تعبیه شده باشد. البته همان‌طور که قبل گفته شد در ساخت کولرگازی از لوله‌های مسی استفاده می‌شود که در نمونه‌های تقلبی کولرگازی بانه کیفیت این لوله‌های مسی بسیار پایین‌تر بوده و دارای ضخامت کمتری هستند.

راهنمای خرید کولرگازی و اسپلیت از فروشگاه اینترنتی بانه انتخاب

بهترین برند معروف در ایران کولر گازی ال جی است

کولر گازی ال جی با دسترسی بسیار آسان و با کیت هایی که برای نصب این کولر ها است به راحتی نصب می شود و بسیار محکم و مقاوم است و با توجه به حجم کمی که می برد فضای خانه شما یا محل کار و اداره و…. را کمتر اشغال می نماید و بر روی دیوار می توانید آن ها را نصب کنید و فضای مطبوع و دل نشینی داشته باشید و بسیار بی سر و صدا و بدون مزاحمت صوتی است و با توجه به داشتن کنترل مخصوص به خود به راحتی در هر درجه و دمایی می توانید آن را تنظیم نمایید، با توجه به سایت معتبر بانه انتخاب (banehentekhab.com) به راحتی و با خیالی آسوده می توانید آن را تهیه نمایید.

مشخصات یک کولرگازی

گاز خنکی وجود دارد که در لوله‌های کولر توسط یک کمپرسور جریان می‌یابد. گاز خنک در هنگام خروج از کمپرسور به دلیل کمپرس (فشار) گرم می‌شود و سپس وارد بخش بیرونی یعنی کندانسور می‌گردد. با کارکردن فن کندانسور و با عبور هوای بیرون گاز خنک (گرم)، سرد شده و تبدیل به مایع می‌شود.

در ادامه مایع با عبور از لوله مویی دچار افت فشار می‌شود و براثر افت فشار دمای جوش پایین آمده که باعث جوشیدن قسمتی از مایع شده و همین امر سبب ایجاد گرمای موردنیاز توسط خود گاز مایع می‌شود و دمای گاز خنک کاهش می‌یابد. مخلوط مایع و بخار وارد بخش داخلی کولرگازی (اواپراتور) می‌شود و بعد از عبور هوای اتاق ازروی مخلوط، گرمای هوای داخل اتاق را گرفته و تبخیر می‌شود. 

این اسپلیت از دو قسمت داخلی و خارجی یعنی به ترتیب از اواپراتور و کندانسور تشکیل شده‌اند. هرکدام از این یونیت‌ها به کمک لوله‌های مسی با یکدیگر ارتباط دارند. در یک لوله گاز مبرد (لوله ضخیم‌تر) و در لوله مسی باریک‌تر مایع مبرد جریان دارد. این نوع از اسپلیت‌ها بیشترین فروش و کارایی را دارند و گزینه‌ای مناسب برای محیط‌های مسکونی و اداری به کار میایند.

ظرفیت این کولرها از ۷ هزار تا ۳۶ هزار بی تی یو بر ساعت متفاوت است و روی دیوار نصب می‌شوند. قبل از خرید کولر اسپلیت لازم است حتماً مساحت و متراژ فضای مورداستفاده، بررسی شود. از دیگر انواع کولرگازی اسپلیت، اسپلیت سقفی زمینی است و همان‌طور که از نامش پیدا است، پنل داخلی آن هم صورت خوابیده به سقف و هم به‌صورت زمینی و کنار دیوار قابل نصب است.

نکات مهم و ضروری از نصب و اجرای کولرگازی

ولی توجه کنید از آن جایی که بخشی از این در بیرون نصب می‌گردد خیلی نمای جالبی ندارد و زیبا نیست؛ بنابراین اگر به محیط بیرون اهمیت می‌دهید خرید کولر گازی پرتابل بهترین گزینه است. اگر یک کولرگازی اسپلیت خریداری کرده‌اید باید از یک متخصص برای نصب آن کمک بگیرید.

راهنمای خرید کولرگازی و اسپلیت از فروشگاه اینترنتی بانه انتخاب

چون هم قسمت داخلی و هم خارجی آن روی دیوار نصب می‌شوند و این کار به دلیل تخصصی بودن فقط از عهده یک شخص متخصص برخواهد آمد و نوع و محل نصب نیز تأثیر زیادی در میزان کارکرد و سرمادهی کولرگازی ایفا خواهد کرد. همچنین هزینه بیشتری را نسبت به نصب کولر قابل‌حمل و پنجره‌ای باید بپردازید. کولرگازی دیواری یا اسپلیت به دلیل اینکه کمپرسور آن خارج از اتاق است کم‌صداترین کولری است که می‌توانید آن را انتخاب کنید و کولرگازی‌های قابل‌حمل و پنجره‌ای به دلیل اینکه کمپرسورشان جدا از هم نیست و در محل استفاده قرار خواهد گرفت سروصدای بیشتری دارند.

کولرگازی‌های محبوب در مناطق مختلف ایران

سیستم‌های سرمایشی که در ایران مورداستفاده قرار می‌گیرند در نقاط مختلف متفاوت هستند. از جمله این سیستم‌ها که بیشتر در مناطق جنوب و شمال کشور به علت آب‌وهوای گرم و مرطوب مورداستفاده قرار می‌گیرند، کولرگازی است. بیشتر خانواده‌های ایرانی در فصل گرما از کولر آبی و یا گازی برای خنک‌کردن محیط زندگی خود استفاده می‌کنند.

توان کولر آبی در حدود ۵۰۰ وات و در مورد کولرگازی بالغ‌بر ۲۰۰ وات است. کولر آبی در مناطقی که رطوبت هوا بالا است، مانند شمال و جنوب کشور از کارایی خوبی برخوردار نیستند، در این مناطق از کولرگازی بسیار زیاد استفاده می‌شود. لکن در مناطقی که شرایط آب‌وهوایی برای استفاده از کولر آبی مساعد است، استفاده از کولرگازی انتخاب درستی نیست.

خصوصیات مثبت کولرگازی

در فصل‌های گرم مثل تابستان به علت روشن ماندن کولر در تمامی ساعات شب سبب سرماخوردگی و بیماری افراد استفاده‌کننده از این نوع کولر شود که البته کولرگازی این مشکل را ندارد و خوشبختانه این مشکل با استفاده از کلید هوشمند کولر آبی قابل‌حل است.

مصرف بالای انرژی الکتریکی در کولرگازی، اهمیت بهینه‌سازی و کنترل مصرف انرژی الکتریکی را در این وسایل ایجاب می‌نماید. مقدار انرژی مصرفی در کولرگازی تابع عوامل مختلفی است که از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر مصرف انرژی الکتریکی کولرگازی می‌توان به محل نصب، سرویس و نگهداری مناسب و تناسب ظرفیت کولر با فضای مورداستفاده (از لحاظ مساحت، دما و غیره) اشاره کرد.

جهت آگاهی از قیمت کولرگازی و خرید کولرگازی به سایت فروشگاه اینترنتی بانه انتخاب (https://banehentekhab.com) مراجعه فرمایید.

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار