پیام تسلیت بشار اسد و وزیر خارجه سوریه در پی درگذشت انیس نقاش

رئیس جمهور سوریه ضمن تسلیت درگذشت متفکر لبنانی گفت: نقاش زندگی خود را در مبارزه با اشغالگران در منطقه گذراند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه ضمن تسلیت درگذشت انیس نقاش، متفکر لبنانی گفت: نقاش زندگی خود را در مبارزه با اشغالگران و پیروان آنها در منطقه گذراند.

بشار اسد با ارسال پیامی برای خانواده انیس نقاش که روز گذشته در دمشق درگذشت، نوشت: با ناراحتی و تاسف خبر درگذشت انیس نقاش اندیشمند و مبارز عرب را دریافت کردیم و به شما و به همه مبارزان و آزادمردانی که در راه مقاومت حرکت می‌کنند از صمیم قلب تسلیت می‌گویم و از خداوند می‌خواهم ایشان را غرق رحمت گسترده خود کند و در بهشت او را مأوا دهد و به شما هم صبر و شکیبایی عطا بفرماید.

در این پیام همچنین آمده است: آن مرحوم در طول زندگی خود به مقاومت در برابر اشغالگران و پیروان منطقه‌ایشان ادامه داد و از مسائل جهان عرب با اندیشه هایش دفاع کرد. او همواره یکی از نماد‌های پرافتخار در خاطره عربی باقی خواهد ماند و نسل‌ها از او درباره پایبندی به سرزمین و دفاع از آن و مبارزه برای مسائل به حق الهام خواهند گرفت. همانطور که دمشق در آخرین روز‌های زندگی او میزبانش بود، ملت سوریه در ذهن خود همواره خاطره خوش او را حفظ خواهند کرد.

فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه نیز درباره درگذشت انیس نقاش، اندیشمند و مبارز عرب گفت: انیس نقاش به مقاومت و اصول پایدارش معروف بود.

المقداد افزود: انیس نقاش در سخت‌ترین شرایط با شجاعت درباره طرح‌ها علیه وحدت کشور‌های عربی سخن می‌گفت.

روز گذشته شبکه المیادین در خبری از درگذشت «انیس نقاش»، مبارز لبنانی و هماهنگ‌کننده شبکه مطالعات و پژوهش‌های راهبردی «امان»، پس از ابتلا به کرونا، در ۷۰ سالگی در بیمارستانی در دمشق خبر داد.

او یکی از تحلیلگران حامی مقاومت در لبنان بود و پیشتر نه تنها خواستار لزوم مقابله حزب‌الله با فساد و مفسدان در کشور و ریشه‌کن کردن آنها شده بود، بلکه درخواست کرده بود حزب‌الله به مثابه دولت سایه عمل کند تا همه مسائل این کشور را زیر نظر بگیرد.

این تحلیلگر ارشد جبهه مقاومت در طول سال‌های گذشته به عنوان پیشگام رسانه‌ای در حوزه مقاومت فعال بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار