ردپای رسمی کرونای انگلیسی در فارس/گزارش ۴ مورد مشکوک به کرونای انگلیسی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ردپای رسمی کرونای انگلیسی در فارس خبر داد و گفت: چهار مورد مشکوک به کرونای انگلیسی گزارش شده بود که حال عمومی آن‌ها مطلوب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهرزاد لطفی در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس با بیان اینکه در آستانه پیک چهارم کرونا در فارس قرار داریم، اظهار کرد: چهار مورد مشکوک به کرونای انگلیسی گزارش شده بود که سه مورد آن‌ها از یک خانواده مثبت شدند و خوشبختانه حال عمومی آن‌ها مطلوب است.

او افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کنار دانشگاه تهران تنها جایی است که می‌تواند نوع جدید کرونا که همان جهش انگلیسی است را تشخیص دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از راه‌اندازی یک مرکز آزمایشگاهی دیگر در هفته جاری در این کلانشهر خبر داد و گفت: با اضافه شدن این مرکز، مجموع مراکز آزمایشگاهی در شیراز به ۱۸ مرکز می‌رسد.

لطفی با بیان اینکه از کل تست‌های انجام شده در فارس ۲۸ درصد مثبت بوده است، عنوان کرد: اکنون ۴۴ مرکز ۱۶ ساعته در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز داریم که روزانه نزدیک به ۹۰۰ تا یکهزار و ۲۰۰ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ به این مراکز مراجعه می‌کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر ۵۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۰۰ نفر از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با بیان اینکه ستاد دانشگاهی کرونا ویروس روزانه در این دانشگاه تشکیل می‌شود، گفت: تاکنون ۲۷۰ جلسه با ۱۷۲۶ مصوبه برگزار شده که در کشور بی نظیر است.

لطفی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مرحله اول واکسیناسیون در استان فارس انجام شد، خاطرنشان کرد: ۴۶۰ دوز به پرسنل آی سی یو تزریق شد که خوشبختانه هیچ مورد ناشی از عوارض جدی این واکسن نداشته‌ایم.

او اعلام کرد که ۵۹۰۰ دوز دیگر به دانشگاه علوم پزشکی شیراز اختصاص یافته که از روز شنبه ۹ اسفندماه علاوه بر کادر درمان، به بخشی از جانبازان قطع نخاعی در آسایشگاه و سالمندانی که در خانه سالمندان به صورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شود، تزریق خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علی‌رغم مشکلات اعتباری، اما بخچال‌های ویژه نگهداری این واکسن‌ها را تهیه کرده‌ایم.

لطفی از رسانه‌ها خواست که در آستانه نوروز همانند سال قبل با این شعار که شیرازی‌ها مهمان‌نواز هستند، اما به شیراز نیایید، در آگاهی رسانی به جامعه برای عدم مسافرت تلاش کنند، به ویژه اینکه با جهش کرونای انگلیسی در سطح جامع مواجه هستیم که قدرت سرایت بیشتری دارد و مشکلاتی ایجاد خواهد کرد که ممکن است پیک را غیرقابل کنترل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
عجب