هشدار جدی مدیریت بحران درباره سرمای شدید در مازندران

مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره ورود سامانه سرد بارشی از امشب به استان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: براساس پیش بینی هواشناسی با نفوذ سامانه سرد بارشی از امشب شاهد کاهش شدید دما، بارش باران و برف و وزش باد گاهی شدید در سطح استان خواهیم بود.

او با بیان اینکه این سامانه سرد و بارشی تا روز جمعه ۸ اسفندماه در استان تداوم دارد، افزود: در این مدت آب‌های ساحلی استان مواج و متلاطم است و فعالان دریا از ماهیگیری، قایقرانی و ورزش‌های دریایی خوددداری کنند.

او گفت: یخبندان، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ها خصوصا از مرکز به سمت غرب استان و احتمال انسداد محور‌های کوهستانی، احتمال آسیب و خسارت به سازه‌های کم مقاوم و سرمازدگی نهالستان‌ها دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران افزود: رانندگانی که قصد عبور از مناطق کوهستانی و مرتفع را دارند ضمن تجهیز ماشین خود به زنجیر چرخ، ضد یخ و سیستم گرمایشی با احتیاط کامل و سرعت مطمئنه در این مسیر‌ها رانندگی کنند.

احمدی گفت: بدلیل برودت هوا و افزایش میزان مصرف گاز، هم استانی‌ها نسبت به مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف گاز اقدام کنند تا شاهد قطعی گاز در روز‌های سرد پیش رو نباشیم.

او افزود: دامداران و ساکنین بومی نیز دام‌های خود را به دور از ارتفاعات، دره‌ها و دهانه مسیل‌ها و در مناطق امن نگهداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: شهرداران به دلیل پیش بینی وزش باد شدید، تمهیدات و اقدام‌های لازم برای استحکام، مقاوم سازی تابلو‌ها و بیلبورد‌های تبلیغاتی سطح شهر انجام دهند.

احمدی افزود: همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی در این مدت ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین ها، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی، همچون گذشته را داشته باشند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار