خانواده قربانیان آمریکاییِ تیراندازی افسر سعودی از ریاض شکایت کردند

خانواده‌های قربانیان آمریکایی تیراندازی یک افسر سعودی در پایگاه دریایی پنساکولا از عربستان سعودی شکایت کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی نشریه هیل گزارش داد خانواده‌های قربانیان آمریکایی تیراندازی یک افسر سعودی در پایگاه دریایی پنساکولا از عربستان سعودی شکایت کردند.

مشروح گزارش هیل بدین شرح است: خانواده‌های سه سرباز آمریکایی که در یک تیراندازی در سال ۲۰۱۹ در پایگاه هوایی نیروی دریایی «پنساکولا» کشته و زخمی شدند، روز دوشنبه علیه عربستان سعودی اقامه دعوا و اعلام کردند که ریاض به تسهیل این حمله کمک کرده است.

واشنگتن پست در این باره گزارش داد که در این دعوی حقوقی ادعا شده که فرد تیرانداز، احمد محمد الشمرانی ستوان دوم نیروی هوایی سلطنتی سعودی، "همدستانی" داشته است که از حمله او پشتیبانی کرده اند. منظور از این همدستان، سایر کارآموزان نیروی هوایی سعودی است. در این شکایت همچنین ادعا شده است که الشمرانی قبل از حمله به دو نفر از آن‌ها اطلاع داده بود.

این خانواده‌ها همچنین می‌گویند که مقامات سعودی از «افراطی گری» الشمرانی و همچنین اظهارات ضد آمریکایی که او در فضای مجازی منتشر کرده بود، آگاهی داشته اند.

خانواده‌های قربانیان در دعوی خود اعلام کردند که: "هیچ یک از کارآموزان نیروی هوایی سلطنتی سعودی در صحنه حمله رفتار الشمرانی را گزارش و تلاش نکرده اند حمله تروریستی او را متوقف کنند، زیرا آن‌ها از آن حمایت می‌کردند. "

در این شکایت، خانواده‌ها همچنین گفته اند که دولت ترامپ و دولت سعودی قول‌های خود را در حمایت از خانواده‌های قربانیان عملی نکردند.

در این شکایت همچنین استدلال شده است: "در چشم مردم آمریکا، هیچ خیانتی بزرگتر از این نیست که بدانند کشوری که مدعی است متحد آمریکاست، در واقع دشمن آن باشد. "

ویلیام بار، دادستان کل سابق آمریکا سال گذشته اعلام کرد که این حمله یک اقدام تروریستی تلقی خواهد شد.

او همچنین اظهار کرد که الشمرانی به تنهایی عمل کرده است و هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد افراد دیگری نیز با او همراه بوده اند.

بر اساس این شکایت، عربستان سعودی هرگز سعی نکرده است در مورد این ادعا‌ها با خانواده‌های قربانیان گفت‌وگو کند.

روزنامه واشنگتن پست یادآور می‌شود که این دعوی در حالی اقامه شده است که روابط میان عربستان سعودی و آمریکا متشنج است، زیرا دولت بایدن فروش سلاح به ریاض را محدود و از عربستان سعودی به علت نقض حقوق بشر انتقاد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
اعدام
آخرین اخبار