دیدار استاندار خراسان رضوی با وزیر صنایع تاجیکستان

استاندار خراسان رضوی که به همراه وزیر کشور به تاجیکستان سفر کرده است با وزیر صنایع تاجیکستان دیدار و در خصوص افزایش سطح همکاری‌ها گفت و گو کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق معتمدیان  استاندار خراسان رضوی در دیدار با وزیر صنایع تاجیکستان گفت: وجود ظرفیت‌های بی‌نظیر و مراکز تحقیق و توسعه دانشگاهی و واحد‌های صنعتی در خراسان رضوی زمینه را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه کاملا فراهم کرده است.

او افزود: مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی جهان اسلام دارای جاذبه‌های مذهبی، تاریخی، فرهنگی، طبیعی، تفریحی و تجاری بوده که آن را به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل کرده است.

استاندار خراسان رضوی به ظرفیت توریسم سلامت در خراسان رضوی اشاره کرد و ادامه داد:  مشهد به دلیل وجود پزشکان و کادر درمانی مجهز و هزینه‌های مناسب درمانی در حوزه گردشگری سلامت از ظرفیت مطلوبی برخوردار است.

 معتمدیان با تاکید بر اینکه امروزه کریدور‌های ارتباطی یکی از اجزای مهم اقتصاد ملی محسوب می‌شوند، بیان کرد: از طریق اتصال آسیای میانه به چابهار، دستیابی به فرصت‌های اقتصادی دست‌یافتنی‌تر خواهد بود.

او  همچنین در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در مشهد و دوشنبه تاجیکستان اعلام آمادگی کرد.

ضراب الدین فیض الله وزیر صنایع تاجیکستان نیز در این دیدار ضمن استقبال از همکاری دوجانبه با کشور ایران به ویژه  خراسان رضوی گفت: این کشور آمادگی سرمایه‌گذاری دوجانبه هر چه بیشتر را در زمینه‌های مختلف دارد.

او ضمن ابراز خرسندی از دیدار با استاندار خراسان رضوی و پتانسیل‌های موجود در این استان از ظرفیت محدود این کشور در تولید ماشین آلات کشاورزی خبر داد و در خصوص افزایش این ظرفیت توسط ایران اعلام نیاز کرد که در این راستا استاندار خراسان رضوی ضمن تماس با مسئولین مربوطه در ایران، از اعلام آمادگی کشورمان در جهت افزایش سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های کشورمان بر اساس تجارب داخلی برای تولید ماشین آلات کشاورزی خبر داد.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.