صدا و سیمای مرکز همدان رتبه نخست کشوری در پویا نمایی

مدیر کل صدا و سیمای مرکز همدان گفت: همدان قطب تولید پویانمایی کشور است و رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

دکتر مهدی دهقان نیری مدیرکل صدا و سیمای مر کز همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، بیان کرد: صدا وسیمای مرکز همدان از دیر باز در حوزه‌های مختلف تولیدی به خصوص در بخش پویانمایی(انیمیشن) مطرح بوده به طوری که در این زمینه رتبه نخست کشور را در بین مراکز صدا وسیما دارد.

او افزود: پویا نمایی مرکز همدان با حضور خود در جشنواره‌های بین المللی جوائز‌ خوبی را تاکنون دریافت کرده و این موضوع نیز ادامه خواهد داشت.

دکتردهقان نیری با اشاره به اینکه پویا نمایی این مرکز روی پای خود ایستاده ادامه داد: همدان قطب تولید پویانمایی کشور است و جایگاه بالایی دراین زمینه دارد.

او تصریح کرد:  صدا و سیمای استان‌های دیگر به طور میانگین سالانه یک ساعت پویانمایی تولید می‌کنند و این در حالی ست که مرکز همدان ۱۰ ساعت انمیشن تولید می‌کند و رتبه‌های خوبی تاکنون در این زمینه کسب کرده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان به ساخت و تولید سریال‌ها اشاره کرد و افزود: در گذشته سالی ۲ الی ۳ سریال و یا تله فیلم تولید می‌شد و یکی از مراکز پایلوت در حوزه تله تئاترشناخته می شد، اما حدود ۱۰ سالی تولید فیلم و سریال در این مرکز متوقف شده بود.
صدا و سیمای مرکز همدان رتبه نخست کشوری در پویا نمایی

 
این مسئول گفت: با آموزش‌های متعدد در حوزه‌های مختلف تولید و تجهیزات بیشتر و به روز همچنین با بهره مندی از افراد متخصص توانستیم متکی به خود باشیم و امسال دو سریال و یک تله فیلم در این مرکز کلید خورد  و اکنون ساخت  تله فیلم در مراحل پایانی است.

مدیر کل صدا و سیمای مر کز همدان با اشاره به اینکه امسال ۱۳۰ بازیگر همدانی مشغول به کار شدند افزود: مسئولان صدا و سیما باید همواره در ژانر‌ها و ساختار‌های مختلف برنامه تولید کنند تا دست اندرکاران ساخت برنامه حتی بازیگران به روز  شوند.

صدا و سیمای مرکز همدان رتبه نخست کشوری در پویا نمایی
دکتر دهقان نیری به تولید سریال‌های "خریطه" و" نقش خاک" و تله فیلم "رد شب " در مر کز همدان اشاره کرد و ابراز داشت: سریال "خریطه" مجموعه طنزی ۱۳ قسمتی است که مضمون آن بر اساس شانس بوده و تلاش خواهد کرد تاکوشش، برنامه ریزی و پشتکار برای رسیدن به اهداف و آمال در جوانان را گوشزد کند و بگوید هر کاری باید با تخصص و تجربه مفید انجام شود و جوانان به هیجان و شانس اتکا نکنند.

او ادامه داد: نکته قابل توجه در این سریال طنز استفاده از بازیگران بومی با گویش همدانی است.

صدا و سیمای مرکز همدان رتبه نخست کشوری در پویا نمایی
مدیر کل صدا و سیمای مرکز همدان بیان کرد: تله فیلم "رد شب " عنوان تله فیلمی ست که با مضمون جهش تولید و رونق اقتصادی تهیه می‌شود این تله فیلم با هدف حمایت از تولید کشور  تولید شده است  و در داستانش تلاش عده‌ای را برای از کار انداختن چرخ‌های یک کارخانه در حال فعالیت، به تصویر می‌کشد.

او گفت: سریال ارزشمند "نقش خاک"که لوکیشن‌های آن در شهر‌های همدان و لالجین قرار دارد با موضوع جهش در تولید سفال و اتفاقاتی که به این واسطه بین دو خانواده رخ می‌دهد رقم می‌خورد.

دهقان نیری با اشاره به اینکه سریال نقش خاک در ۲۶ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای در حال ساخت است که تاکنون ضبط آن پیشرفت خوبی داشته است، اظهار داشت: سفال لالجین و به کارگیری بسته بندی‌های جدید یکی از اهداف این سریال در سال جهش تولید است.

دکتر دهقان نیری افزود: این امر محقق نمی‌شد مگر با همت و تلاش همکاران و برنامه سازان خوش فکر و بسیاری از مسئولان استانی که در این زمینه یاری گر ما در تولید این آثار بودند.

او با اشاره به تولید برنامه  های جدید در سال آینده، اظهار داشت: ساخت سریال دوغ لیلی و تله فیلم روز گار مریم را مد نظر داریم، اضافه کرد:امیدواریم در سل ۱۴۰۰ برنامه‌ها و سریال‌های فاخری را تولید کنیم.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۵۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
آفرین به هنرمندان صدا وسیمای همدان