حذف موازی کاری در پایانه‌های مرزی با اجرای مدیریت یکپارچه مرزی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از حذف موازی کاری در پایانه‌های مرزی با اجرای مدیریت یکپارچه مرزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه،   ارسلان شکری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در جلسه بررسی بیمه‌های حذف و اصلاح نقاط پرحادثه به عنوان سرمایه گذاری در طرح‌ها با شرکت نمایندگان بیمه مرکزی و کارگروه ساماندهی بیمه گفت: از سال ۹۵ تاکنون مدیریت یکپارچه پایانه‌های مرزی در اختیار گمرک بود و به سبب تعدد فرآیندها، قوانین و دستگاه‌های مرتبط و همچنین توسعه سخت افزاری مرزها، کمتر شاهد تحرک پذیری و توسعه نرم افزاری بودیم، همچنین هر دستگاه رویه و فرآیند قانونی خاص خود را داشت و بعضاً وجود موازی کاری بین دستگاهی منجر به کاهش چابکی پایانه‌های مرزی شده بود.

او ادامه داد: بر این اساس دولت تصمیم گرفت بار دیگر مدیریت هماهنگ و یکپارچه پایانه‌های مرزی با هدف ایجاد امکانات بیشتر و توسعه صادرات به وزارت راه و شهرسازی واگذار که در این راستا و برای بهبود شرایط و رفع مشکلات مرز‌ها باید به مدیران کل اختیارات داده شود.

این مقام مسئول با اشاره به تدوین قوانین و دستورالعمل‌هایی جهت استقرار و نحوه مدیریت مرز‌ها گفت: ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مرز‌ها تایید و کارگروه ویژه مرزی تشکیل شده است.

او  در خصوص تقسیم بندی فیزیکی پایانه‌های مرزی گفت: پایانه‌های مرزی به دو بخش ایست اجباری و اختیاری و پس کرانه‌های موجود تقسیم شده است بطوریکه مکان فیزیکی ادارات و ارگان‌ها برحسب نیاز و اولویت مشخص شده همچنین در بحث طرح‌های توسعه‌ای و فیزیکی با حضور تمام نمایندگان ایست اجباری ادارات تصویب و به زودی جهت اجرا و پیمان سپاری انجام می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی تصریح کرد: بعضی از قسمت‌ها همانند غرف که نیازمند پشتیبانی هستند در قسمت‌های ایست اختیاری یا اجباری مانند بیمه و یا صرافی در بحث‌های گردشگری لحاظ می‌شوند و نهایتا بر اساس این دستورالعمل چهارچوب کاملا مشخص شده و ادارات اجباری مستقر و مابقی نیز برحسب نیاز امورات واگذاری طبق قوانین و دستورالعمل سایر ادارات همانند بیمه براساس قوانین بیمه مرکزی اتفاق می‌افتد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به هم مرز بودن استان با سه کشور از مهمترین دریچه‌های ورود کالا‌های اساسی به کشورمان است، بیان نمود: در مرز‌ها اقداماتی که صورت می‌گیرد به زبان رسمی کشور ایران به زبان کشور مقابل و زبان انگلیسی اطلاع رسانی می‌شود و بیمه نیز باید موارد نیاز را به زبان‌های لازم ترجمه و در اختیار مسافرینی که از مرز تردد می‌کنند قراردهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.