مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:

ساماندهی فوری تپه اشرف اصفهان در مرحله اجرا قرار گرفت

اللهیاری گفت:تپه اشرف از مهمترین اماکن باستانی اصفهان است که سال‌ها مورد بی‌مهری قرار گرفته بود اما با اعلام آمادگی شهرداری اوضاع تپه اشرف رو به بهبودی خواهد رفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فریدون اللهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار کرد: تپه اشرف از مهمترین اماکن باستانی استان است که سال‌ها مورد بی‌مهری قرار گرفته بود، اما با اعلام آمادگی شهرداری مبنی بر حمایت از ساماندهی این منطقه، اوضاع تپه اشرف رو به بهبودی خواهد رفت.

او افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اخیرا دو جلسه با شهرداری اصفهان داشته که پس از پایان این نشست‌ها و بررسی گزارش‌ها، مقرر شد دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت برای تپه اشرف تنظیم شود. برنامه کوتاه مدت ما برای تپه اشرف، ساماندهی فوری و ایمن‌سازی این منطقه است و هدف برنامه بلند مدت ما، بازبینی طراحی سایت موزه تپه اشرف خواهد بود که به مراحل اجرایی خود برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه برنامه کوتاه مدت باید به سرعت اجرا شود، گفت: خوشبختانه مقدمات اجرای این برنامه فراهم شده و مقرر شد همکاران ما در حوزه باستان‌شناسی و کاوشگر‌های تپه اشرف دستور کار‌ها را فراهم سازند تا مراحل عملیاتی آن هرچه زودتر آغاز شود.

او ادامه داد: ساماندهی منطقه تپه اشرف حول محور پاکسازی محیطی و خواناسازی قسمت‌هایی است که کاوش‌های باستان‌شناسی در آن در حال انجام است تا مردم متوجه اهمیت تاریخی این منطقه شوند و آسیبی به ارزش‌های آن وارد نشود. نورپردازی‌های مناسب، تعبیه تابلو‌های راهنما و هشدار دهنده و مسدود کردن راه‌های خطرناک از جمله اقداماتی است که فورا باید به مرحله اجرا برسند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.