همراهی بیش از ۹۰ درصد داروخانه‌ها در اجرای طرح نسخه الکترونیکی

رئیس اداره نظارت و بازرسی معاونت درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: بیش از ۹۰ درصد از داروخانه‌ها و اکثر مراکز درمانی برای اجرای طرح نسخه الکترونیکی در استان اصفهان همراهی لازم را داشته‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سیداحمد طباطبایی رئیس اداره نظارت و بازرسی معاونت درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان، با بیان اینکه طرح نسخه الکترونیکی در استان اصفهان اجرا شده است، اظهار کرد: صدور نسخه الکترونیکی یک الزام و وظیفه ذاتی وزارت بهداشت است، اما در استان اصفهان در حوزه مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در برابر اجرای این طرح مشکلاتی از جمله نبود زیرساخت‌ها وجود دارد.

او ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد از داروخانه‌ها و اکثر مراکز درمانی برای اجرای طرح نسخه‌های الکترونیک در استان اصفهان همراهی داشته‌اند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی معاونت درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیمارستان‌ها و مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی باید به سمت اجرای طرح نسخه الکترونیکی بروند، اضافه کرد: در بیمارستان‌ها و مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشکلاتی مانند با تعرفه آزاد حساب شدن هزینه‌های درمان افرادی که بیمه دارند، به دلیل نداشتن دفترچه بیمه وجود دارد.

او تصریح کرد: برای صدور نسخه الکترونیکی نیازی به ارائه دفترچه نیست و به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان این موضوع اعلام شده است، در این زمینه نسخه با سربرگ بیمارستان نیز برای تأمین اجتماعی قابل پذیرش است و اگر فردی دفترچه بیمه ندارد و تحت پوشش بیمه است با اعلام کد ملی می‌تواند از تعرفه بیمه استفاده کند.

طباطبایی در خصوص رفع مشکلات موجود درباره نسخه‌های الکترونیکی، افزود: برای حل مشکل و برطرف کردن مقاومت از سوی مدیریت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان جلسه‌ای مشترک با حضور استاندار داشتیم و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قول همکاری داده و برای رفع مشکلاتی از جمله پذیرش بیماران تحت پوشش بیمه با کد ملی و بدون دفترچه، بین سازمان تأمین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی تفاهم‌هایی شد تا درباره طرح نسخه الکترونیکی به یک نتیجه مؤثر برسیم و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز به سمت اجرای این طرح پیش برود.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار