معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبرداد:

وجود موارد بیشتری از کرونای انگلیسی در مشهد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به طور قطعی موارد بیشتری از کرونای انگلیسی در مشهد وجود دارند که هنوز شناسایی نشده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی قلیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ابتدای هفته مواردی از کرونای انگلیسی در استان‌های همجوار شناسایی شد و با کشف اولین ویروس کرونای انگلیسی در مشهد باید به این نکته توجه داشت که کشف این ویروس به معنای چرخش آن در مشهد است و مطمئنا موارد بیشتری در این شهر وجود دارد که هنوز شناسایی نشده است.

او افزود: تشخیص و درمان کرونای انگلیسی با نوع قبلی هیچ گونه تفاوتی ندارد و هم اکنون مردم علاوه بر حفظ آرامش باید در خصوص رعایت شیوه نامه های بهداشتی دقت بیشتری داشته باشند.
 

بیشتر بخوانید


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تنها تفاوت این ویروس با ویروس قبلی سرعت انتقال و شیوع این بیماری و همچنین بالارفتن میزان ابتلای افراد زیر ۲۰ سال است.

قلیان بیان کرد: با توجه به این که برخی جوانان و نوجوانان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند این موضوع نگران کننده است.

او تصریح کرد: میانگین بستری‌ها در سه روز گذشته روند افزایشی ملایمی داشته است، از ابتدا تا انتهای بهمن ماه ۲۰ نفر به میانگین بستری روزانه در استان اضافه شده‌اند ولی جای خوشحالی است که میزان ترخیص از بیمارستان با حال عمومی خوب نیز بیشتر شده و میزان مرگ و میر هنوز تک رقمی است.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.