کمیاب شدن روغن در ایلام/ صف‌های طولانی ادامه دارد

چند ماهی است که روغن به شدت در استان ایلام با کاهش توزیع مواجه شده است و مردم برای تهیه روغن با مشکلات زیادی از جمله صف‌های طولانی مواجه هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ این روز‌ها خبر کمیاب شدن برخی مواد غذایی و اجناس در بازار استان ایلام موجب صف کشیدن‌های طولانی در سطح شهر شده است.

کمیاب شدن روغن در بازار استان مشهود است و هم اکنون مردم با چالش‌های زیادی برای تهیه روغن مواجه هستند. داستان تکراری و ادامه دار کمبود روغن در بازار ایلام علاوه بر سرگردانی خانواده‌ها، باعث ایجاد موجی از نگرانی در بین شهروندان ایلامی شده است.

متأسفانه هر روز در این هوای سرد و شیوع ویروس کرونا مردم باید ساعت‌ها در صف روغن باشند و در این بین هر روز خبر کشف انبار روغن احتکار شده در استان نیز شنیده می‌شود.

این روز‌ها تداوم صف‌های طولانی و عدم برنامه‌ریزی مناسب برای توزیع روغن خوراکی در گوشه و کنار استان ایلام به صورت گسترده‌تر در شهر ایلام سبب شده است تأمین این نیاز معیشتی بر ترس ابتلاء به کرونا و شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با آن غلبه کند و منجر به شلوغی و ازدحام مردم در شرایط کرونایی شود.

مردم استان ایلام با درخواست از مسئولان برای چاره جویی در خصوص تأمین روغن مورد نیاز بازار، ضعف در نظارت‌ها و احتکار این ماده غذایی از سوی برخی از عمده فروشان را عامل کمبود روغن در بازار ایلام می‌دانند.

وعده‌های مسئولان محقق نشده است

یکی از شهروندان ایلام اظهار کرد: از دوماه گذشته بار‌ها گزارش های مردمی در زمینه کمبود و گرانی روغن در بازار ایلام به مسئولان اعلام شده ولی مسئولان به وعده‌های خود برای حل این مشکل عمل نکرده‌اند.

رضا بیاتی اظهار کرد: روغن که یکی از اقلام اساسی سبد خانوار برای شهروندان است، در بازار بسیار کمیاب شده است.

او با اشاره به اینکه متأسفانه در اندک مغازه‌هایی که روغن وجود دارد، یا روغن بسیار بالاتر از قیمت واقعی به فروش می‌رسد و یا با دیگر کالا‌ها به صورت اجباری به فروش می‌رسد، افزود: در این وضعیت کرونا بعضی از فروشگاه‌ها که روغن توزیع می‌کنند، مردم صف‌های طولانی تشکیل داده‌اند.

برخورد جدی با گران فروشی و احتکار روغن در استان ایلام

معاون بازرسی سازمان صمت استان ایلام نیز اظهار کرد: رصد نظارت‌ها بر بازار ایلام با حضور گشت مشترک‌های مشترک نظارت بر نحوه عرضه مایحتاج مردم افزایش یافته است.

عزت الله عبدخانی عنوان کرد: در این گشت انبار‌های بزرگ مواد غذایی، لوازم خانگی و مایحتاج عمومی و پخش عمده و کالا‌های مشمول طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۰ با هدف اجرای دستورالعمل سامانه جامع تجارت و اعلام موجودی کالا‌های هدف و شفافیت در چرخه از تولید تا مصرف ، مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرد.

او از کشف انبار احتکار روغن طی گشت مشترک با همکاری تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی و اماکن نیروی انتظامی خبر داد و گفت: هدف محتکران انتظار تورمی برای گران فروشی است و با اخلاگران اقتصادی و محتکران مایحتاج عمومی مردم به شدت برخورد خواهد شد.

عبدخانی افزود: اقلام موجود در انبار‌ها در صورت عدم ثبت و اعلام موجودی در سامانه جامع تجارت مشمول احتکار شده و به عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شوند.

معاون بازرسی سازمان صمت استان ایلام مطرح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف از طریق سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را در جریان بگذارند تا بر خورد لازم با متخلفان صورت بگیرد.

پیگیری کمبود شدید انواع روغن در استان ایلام

روز گذشته نیز نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در دیدار با معاون وزیر صمت و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران خواستار توجه ویژه به استان ایلام در بحث تأمین روغن‌های خوراکی شد.

سارا فلاحی بیان کرد: تأمین روغن مورد نیاز استان با توجه به کمبود شدید انواع روغن نباتی جامد و مایع برای مصارف خانواده در استان ضروری است.

او مطرح کرد: حل مشکل تأخیر غیرمنطقی تأمین روغن نباتی استان ایلام از طرف شرکت‌های تأمین کننده نیز باید پیگیری شود.

در حال حاضر متأسفانه وضعیت کمبود روغن مختص به کل استان است و بازار استان درگیر مسائل و مشکلات این کالای اساسی و البته سایر مشکلات نظیر گران فروشی و احتکار است.

روز‌های زیادی است که مردم استان ایلام با کمبود روغن خوراکی مواجه هستند به طوری که مردم در تهیه آن دچار مشکل شده‌اند و بعضاً در صف‌های طولانی باید منتظر باشند تا بتوانند روغن، محصولی که از نیاز‌های اساسی خانواده است را تهیه کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.