ساخت بیش از ۳ هزار کلاس در استان قزوین با مشارکت خیران

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: از ۱۰ هزار و ۷۵۵ کلاس درس استان قزوین بیش از سه هزار کلاس با مشارکت خیران ساخته شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، جوانبخت مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: خیران از سال ۷۶ تا کنون در ساخت ۵۰۰ مدرسه مشارکت داشته اند و  بیش از سه هزار کلاس از ۱۰ هزار و ۷۵۵ کلاس درس استان قزوین با مشارکت خیرین ساخته شده است.

وی اعلام کرد: در سال ۹۸ و ۹۹، ۵۹ پروژه در دست اجرا داشته ایم که ۳۱ مورد از آن بهره برداری شده که در ۲۴ مورد از آن خیرین مشارکت کردند.

به گفته مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان؛ ۵ طرح نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهید رسید و باقی آن‌ها در سال ۱۴۰۰ بهره برداری می‌شود.

جوانبخت گفت: امسال خیرین مدرسه ساز استان با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در ساخت مدرسه مشارکت و به صد در صد تعهد خود عمل کردند.

وی تعهد خیرین در سال ۱۴۰۰ را نیز ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با اشاره به استاندارد‌ها گفت: در استان قزوین، هزار و ۵۱۳ مدرسه استحکام لازم را دارند، اما ۱۷۸ مدرسه نیازمند مقاوم سازی هستند و ۴۲ مدرسه نیز باید تخریب شود.

جوانبخت افزود: در برنامه هفتم انتظار داریم اعتبارات ملی برای تخریب این مدارس لحاظ شود تا ظرف ۶ سال آینده تمامی مدارس استان استاندارد شوند.

وی افزود: در استان نیاز به ۷۵ فضای آموزشی داریم که ۳۵ فضا در مهرگان و باقی آن در شهرک‌های اقماری، آوج، بوئین زهرا، البرز، آبیک و قزوین باید تاسیس شود.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ادامه داد: برای تاسیس این مدارس نیاز به هزار و ۴۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم که اعتبار سالانه ما چیزی در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است.

جوانبخت گفت: اگر مشارکت خیرین نباشد تامین این میزان اعتبار با گذشت ده سال اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: در مهرگان ۵ و در اقبالیه ۲ مدرسه در حال حاضر در دست ساخت است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان استقبال مردم از طرح‌های آجر به آجر و پویش من مادرم بچه‌های ایران فرزند من، را خوب ارزیابی کرد و از مردم خواست در این طرح‌ها به عنوان مسئولیت اجتماعی مشارکت گسترده تری داشته باشند.

جوان بخت اعلام کرد: تعهد ما در این طرح مشارکت ۲۱ هزار نفر در استان است که تاکنون تنها ۲ هزار و ۶۰۰ نفر مشارکت کرده اند.

استان قزوین دارای ۲ هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش استان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.