مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران مطرح کرد؛

آتش‌نشانان کمبودی در حوزه تجهیزات حس نمی‌کنند/ بارگذاری اطلاعات ۶ هزار خانه در سامانه برخط پایش ساختمان‌ها

داوری گفت: در حال حاضر تجهیزات خوبی وجود دارد و آتش‌نشانان کمبودی در این حوزه حس نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در آیین افتتاح ۳ ایستگاه و رونمایی از تجهیزات سازمان آتش نشانی اظهار کرد‌: بر اساس افق چشم انداز‌ای که سازمان آتش‌نشانی برای خود ترسیم کرده قرار است این سازمان به سازمانی دانش محور، هوشمند و چابک تبدیل شود.

وی با بیان اینکه تمام برنامه‌های آتش نشانی در این راستا انجام می‌شود، به گونه‌ای که در سال‌های اخیر تا حد زیادی برنامه‌های خود را پیش بردیم، افزود: یکی از شاخص‌های چابکی زمان، پیمایشی است که نیروهایمان طی می‌کنند.

داوری با اشاره به محدوده تهران گفت: محدوده تهران ۷۰۰ کیلومتر است، اما سازمان آتش‌نشانی تا ۱۴۰۰ کیلومتر محدوده خود را افزایش داده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درباره سه ایستگاهی که امروز افتتاح می‌شوند، گفت: ایستگاه ۱۳۳ با مشارکت فرمانداری در حریم تهران آغاز به کار می‌کند و این ایستگاه می‌تواند تا حد زیادی داخل شهر را پوشش دهد و فرآیند تکمیل آن با اعتبارات آتش نشانی انجام شده است.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: حدود ۳۰ میلیارد تومان فقط هزینه تجهیز کردن ایستگاه آتش نشانی شده است و هنوز پروسه ساخت بسیاری از تجهیزات آتش نشانی در داخل کشور انجام می‌شود.

داوری تصریح کرد: ایستگاه ۱۱۵ آتش نشانی در خیابان سعدی که پرتردد است، راه اندازی می‌شود و با مساعدت شهرداری منطقه ۱۲ ایستگاه ساخته شد، همچنین ایستگاه ۱۱۶ هم در خیابان میرداماد با مساعدت شهرداری منطقه ۳ افتتاح می‌شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران تصریح کرد: خوشبختانه از لحاظ تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی در شرایط خوبی قرار داریم، طی دو سال اخیر این ششمین ایستگاهی است که افتتاح می‌شود و چهار ایستگاه در حال ساخت هستند و بیش از ۵۰ درصد پیشرفت کردند و قطعا در سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شوند.

وی با اشاره به تجهیزات آتش نشانی بیان کرد: علی‌رغم شرایط اقتصادی و افزایش قیمت‌ها  تجهیزات بسیار خوبی طی سال‌های اخیر خریداری شده‌ است و تجهیزات شناسایی مواد شیمیایی اهمیت بسیار زیادی دارد و ۲۸۶ هزار ماده را می‌توانند شناسایی کنند.

داوری افزود: در حال حاضر آتش‌نشانان کمبودی در حوزه تجهیزات حس نمی‌کنند و اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: ایجاد سامانه برخط پایش ساختمان‌ها از جمله اتفاقات خوبی بوده است که اکنون به طور کامل افتتاح شده و امیدواریم روزی بتوانیم تمام ساختمان‌های شهر را در سیستم برخط پایش بارگذاری کنیم و در حال حاضر ۶۰۰۰ ساختمان در آن بارگذاری شده‌اند و قرار است که تا آخر سال ۱۰ هزار ساختمان در سامانه بارگذاری شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار