شکارچیان در تالاب کانی برازان ناکام ماندند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ۴ شکارچی که قصد شکار در تالاب کانی برازان و ارتفاعات این شهرستان را داشتند، ناکام ماندند.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت و قرق بانان تالاب کانی برازان موفق شدند ۳ شکارچی متخلف را دستگیر و از آن‌ها سه قبضه اسلحه شکاری شامل یک قبضه ته پر دولول غیر مجاز، دو قبضه مجاز،  یک رشته فشنگدان و لاشه سه قطعه خوتکا شکار شده را کشف و ضبط کنند.


بیشتر بخوانید


سخنور افزود: همچنین دیروز در عملیاتی حین گشت و کنترل منطقه در ارتفاعات روستای حمزه آباد یک شکارچی غیر مجاز دستگیر و از متخلف یک دستگاه موتورسکلیت به همراه سه بال کبک زنده گیری شده و سه عدد قفس و ۱۰ رشته دام زنده گیری پرندگان کشف و ضبط شدند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه امسال با توجه به عدم صدور پروانه شکار و صید با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد، اذعان کرد: متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

مهاباد با ۲۴۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و نخستین تعاونی زیست محیطی کشور نیز در سال ۱۳۷۵ در این شهرستان تاسیس شده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.