معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان؛

تعارض‌های ناسالم مانع رشد و بالندگی کشور است

کوثری گفت: بخش‌های مختلف دولتی، حاکمیتی، لشکری و کشوری باید در تمام امور هماهنگ عمل کنند، زیرا تعارض‌های ناسالم مانع رشد و بالندگی کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،ابوذر کوثری در نشست گردهمایی ائمه جمعه اظهارداشت: نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک ساختار سیاسی همانطور که از اسمش پیداست یک سیستم و یک نظام بوده که این نظام از بخش‌ها و خرده سیستم‌هایی مانند بخش‌های سیاسی، فرهنگی، مذهبی و اقتصادی تشکیل شده است.

او با بیان اینکه در ذیل این بخش‌ها هم طبیعتا خرده سیستم‌ها و بخش‌های کوچک‌تر وجود دارد که هر کدام از این بخش‌ها از کلان تا خرد مسوول یا متولی خودش را دارد افزود: یک بحثی اینجا وجود دارد و آن اینکه ما به عنوان مسوول دولتی و یا حاکمیتی طبیعتا باید بهترین کارکرد را در حوزه مسوولیتی خودمان داشته و از کارآمدی لازم برخوردار باشیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه یک بحث مهم‌تر هم اینجا هست و آن اینکه ما علاوه بر اینکه مسوولیت یک بخش را داریم یک مسوولیت هم در قبال کل نظام یعنی مسوولیت فرابخشی وجود دارد تصریح کرد: در اینجاست که باید بخش‌های مختلف دولتی، حاکمیتی، لشکری و کشوری در هماهنگی با هم عمل کنند.

او با اشاره به اینکه از رقابت‌های ناسالم پرهیز کنند و تعارض‌های ناسالم مدیریت شوند تا رشد و بالندگی برای کل کشور اتفاق بیفتد بیان کرد: اگر تعارضات پیش بیاید و باعث شود یک بخش علیه بخشی دیگر کار کند ما را دچار پسرفت می‌کند.

کوثری گفت: این نظام در ۴۲ سال اخیر اقدامات و خدمات خوبی انجام داده و بخش‌های مختلف این نظام در حوزه‌ها و در دولت‌های مختلف این کار را انجام داده‌اند و کلیت این خدمات عقلا و منطقا قابل دفاع است.

او با تاکید بر اینکه باید بگویم که مسوولان ما در نظام جمهوری اسلامی ایران باید اهداف سازمانی خودشان را با مصالح عالیه نظام و کشور همسو کنندتصریح کرد: اولین هدف عالیه در سیستان و بلوچستان ما موضوع حفظ وحدت و انسجام اجتماعی است در عین اینکه تمایزات هم چه قومی و چه مذهبی طبیعتاً باید حفظ شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: هر سخن، رفتار، اقدام و برنامه‌ای که باعث تضعیف وحدت ما در این استان شود از ناحیه متولیان و مسوولان حرکت در مسیر خلاف مصالح عالی کشور و نظام است.

او  بیان کرد: دومین موضوع این است که ما در سیستان و بلوچستان باید نسبت به آینده ایجاد امید کنیم و از دامن زدن به یاس و نگاهی که معتقد به نوعی بن‌بست و انسداد همه جانبه است پرهیز کنیم، چون به تعبیر مقام معظم رهبری ما در کشور بدرستی بن بست نداریم.

کوثری با بیان اینکه سومین موضوع بیان خدمات، انتقادات و گلایه‌ها به شکل صحیح آن است ادامه داد: انتقاد در جمهوری اسلامی باید برای خود ترمیمی باشد نه خود تخریبی این انتقاد برای اصلاح رویه‌ها بوده نه تغییرات ساختاری که در بیانیه گام دوم انقلاب هم به خوبی به این موضوع اشاره شده است.

او با اشاره به اینکه موضوع چهارم پرهیز از دامن زدن به احساس تبعیض است گفت: تبعیض در ذهن هیچ کدام از مسوولان ارشد نظام چه در زمینه مذهبی و چه قومی وجود ندارد البته محرومیت‌ها و کاستی‌ها وجود دارد، اما ناشی از اشکالات مدیریتی بوده نه تبعیض سیستماتیک که باید این ذهنیت اصلاح شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه موضوع بعدی انتخابات به عنوان یکی از اهداف عالیه نظام است تصریح کرد: بعضا برخی‌ها می‌خواهند آن را زیر سوال ببرند و اثربخش نبودن انتخابات در جمهوری اسلامی کلید واژه‌ای بوده که نیرو‌های معاند در تلاش هستند برای جا انداختن آن مدیران و مسوولان در همه بخش‌ها باید کمک کنند که خلاف آن ثابت شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار