رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد؛

اجرای ۱۰ پروژه شاخص اقتصاد مقاومتی در سال ۱۴۰۰ در قم

سیجانی گفت: ۱۰ پروژه اقتصاد مقاومتی در قم پیش‌بینی‌شده که در سال ۱۴۰۰ تحقق می‌یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ، با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی برای سال آینده گفت: ۱۰ پروژه اقتصاد مقاومتی در قم پیش‌بینی‌شده که در سال ۱۴۰۰ تحقق می‌یابد.

به گفته سیجانی این پروژه‌ها شامل اتمام و راه‌اندازی ۳ پروژه بزرگ و پیشران و ۴ پروژه ویژه احیای واحد‌های صنعتی راکد مشتمل بر یک مورد معدن در قالب ۲۰ معدن غیرفعال و سه پروژه نیز مرتبط با سرمایه‌گذاری جدید در استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: در بخش اتمام و راه‌اندازی پروژه‌ها، یکی از پرو‌ژه‌های مهم تولید پلی یورتان است که مواد اولیه کفش، یخچال، چرم مصنوعی و خودرو به شمار می‌رود و با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان ارزی و ریالی و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی معادل ۱۲۰ میلیارد تومان در مسیر نهضت تولید داخل در حال اجراست.

او تصریح کرد: پروژه دیگر در تحقق اقتصاد مقاومتی، واحد تولید سیم و مفتول ویژه صنعت فنرسازی خودرو و ساختمانی است که با ۱۰۰ میلیارد تومان و ۶۰ درصد پیشرفت در شهرک صنعتی محمودآباد روند اجرایی را پشت سر می‌گذراند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴ پروژه احیای واحد‌های شاخص و اثربخش در صنایع پیش‌بینی‌شده که یکی از آن‌ها جزء صنایع معدنی با ۳۰ میلیارد تومان سرمایه و ۳۰ نفر اشتغال در دست اجراست.

سیجانی با بیان اینکه واحد تولید انواع کاغذدیواری با ۱۰۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی از جمله مجموعه‌های در دست اجراست، یادآور شد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد از کاغذدیواری وارداتی است این مجموعه می‌تواند ارزش اقتصادی خوبی به همراه داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تأکید بر اینکه واحد دیگر شامل تولید کاغذ و ظروف کاغذی با سرمایه ۶۱ میلیارد است افزود: این مجموعه نیز با هدف تولید کاغذدیواری و ظروف کاغذی و اشتغال‌زایی برای ۱۴۰ نفر راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.