سپرده‌های بانکی استان سمنان بیش از ۵.۵ برابر شد

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: میزان سپرده‌های بانکی مردم در بانک‌های استان سال ۱۳۹۸ در مقایسه با سال ۱۳۹۲ بیش از ۵.۵ برابر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا دیانی معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: سپرده‌های بانکی مردم استان سمنان سال ۱۳۹۸ در حدود ۱۶۵ هزار و ۸۰۲ میلیارد ریال و در سال ۱۳۹۲ حدود ۳۰ هزار و ۲۶۶ میلیارد ریال بود.

 او ادامه داد: میزان سپرده‌های بانکی استان نشاندهنده حجم بالای نقدینگی در بانک‌های استان سمنان است.

دیانی اضافه کرد: بازار سرمایه بازار خوبی برای سرمایه‌گذاری است و در شرایط فعلی برای ترغیب مردم و ایجاد اطمینان به منظور انتقال نقدینگی خود به بازار سرمایه باید کار شود.

او بیان کرد: وضعیت بازار سرمایه در ماه‌های اخیر موجب کمرنگ‌شدن اطمینان سرمایه‌گذران شده است و برای جذب نقدینگی در بازار بورس باید مشکل بازار حل و اطمینان‌سازی شود.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان اظهار داشت: ۱۹۰ هزار و ۸۵۶ نفر از ابتدای امسال تا پایان دی در استان سمنان، برای ورود به بازار بورس، کد بورسی دریافت کردند و اطمینان سازی می‌تواند موجب انتقال نقدینگی به بازار بورس شود.

او یادآور شد: ارزش معاملات انجام شده در بورس سمنان از فروردین تا پایان دی امسال ۲۱ هزار و ۱۳ میلیارد ریال و در سال ۱۳۹۲ ابتدای آغار به کار دولت تدبیر و امید حدود پنج هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۲ بود.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: آمار نشان می‌دهد مردم به سرمایه‌گذاری در بورس ترغیب شده‌اند، اما برای حفظ و توسعه سرمایه‌گذاری در بورس باید توجه ویژه به رفع مشکل بازار و تقویت اطمینان شود.

دوره‌های مجازی آموزش مفاهیم سرمایه‌گذاری در بورس در قالب چهار جلسه ۲ ساعته، هر هفته ۲ روز و به صورت رایگان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به ثبت نام در این دوره‌ها می‌توانند با شماره‌های ۳۳۳۴۵۶۱۰ و ۳۳۳۴۵۶۳۹ تماس بگیرند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار