ساخت ۱۷ هزار واحد مسکن ملی در سطح استان کرمانشاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای ساخت ۱۷ هزار واحد مسکن ملی در سطح استان خبر داد و گفت : عملیات اجرایی برخی از این واحد‌ها شروع شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مسعود شریفی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای ساخت ۱۷ هزار واحد مسکن ملی در استان خبر داد و گفت : عملیات اجرایی این واحد‌ها به تدریج در حال انجام است.

او گفت : پیش از این ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکن ملی به استان ابلاغ شده که با تهیه زمین و سایر زیرساخت‌ها توانستیم این تعداد را به بیش از ۱۷ هزار واحد برسانیم.

شریفی افزود: در چند ماه گذشته برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدتی طرح ریزی کردیم تا بتوانیم زمین مورد نیاز برای احداث واحد‌های طرح مسکن ملی را تامین کنیم.

او افزود: در برنامه کوتاه مدت تمام زمین‌های راه و شهرسازی و نیز زمین‌هایی که امکان تغییر کاربری قانونی آن‌ها فراهم بود را احصا کردیم و از این محل توانستیم برخی پروژه‌های مسکن ملی را کلید بزنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه ادامه داد: زمین‌هایی بودند که به دلیل مشکلات آماده سازی چندین سال رها شده بودند که این‌ها را احصا کرده و رفع مشکل کردیم و توانستیم زمین لازم برای ساخت پروژه پنج هزار واحدی بنیاد شهید، ۱۳۰۰ واحدی ارتش و ۶۰۰ واحدی ناجا را هم شروع کنیم.

شریفی گفت: در برنامه میان مدت هم فضا‌های خالی شهر بررسی شد و تعاونی‌های مسکنی که چندین سال مشکل داشتند شناسایی شدند و در همین راستا دو زمین بزرگ درمحدوده شهر که متعلق به وزارت دفاع و بنیاد مستضعفان بود را شناسایی کردیم.

او افزود: با همکاری وزارت دفاع و بنیاد مستضعفان خوشبختانه ساخت و ساز در زمین ۱۲ هکتاری وزارت دفاع شروع و مراحل شروع ساخت در زمین ۴۷ هکتاری بنیاد مستضعفان هم در حال پیگیری است که ۹۵ درصد کار پیش رفته است.

این مسئول گفت: در برنامه بلندمدت هم توانستیم ۳۴۰ هکتار از زمین‌های دولتی که متعلق به راه و شهرسازی بود را با طی مراحل بسیار سخت و دشوار به شهر الحاق کنیم و با این اقدام برای ۱۰ تا ۱۵ سال آینده زمین مورد نیاز در شهر کرمانشاه تامین شده و طرح ساخت و ساز دراین اراضی هم تا اردیبهشت ماه تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/د

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در ادامه با تاکید بر لزوم مشارکت دستگاه‌های مربوطه در ساخت پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن، خاطرنشان کرد: نام این طرح، طرح "اقدام ملی" است، به این معنی که همه دستگاه‌ها و هم نهاد‌ها باید پای کار بیایند. در این طرح وزارت راه و شهرسازی سازنده نیست بلکه هماهنگ کننده دستگاه‌های مختلف است و همه برای ساخت این واحد‌ها باید پای کار باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار