مدیر گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

بیماران قلبی در صورت ابتلا به کرونا در معرض آسیب بیشتری قرار دارند

مدیر گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کرونا علاوه بر اینکه به سیستم تنفسی صدمه می زند،برای بیماران قلبی و عروقی نیز یک بیماری خطرناک به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمد طیبی مدیر گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با گذشت ماه‌های اولیه پس از مقابله با کرونا مشخص شد که این بیماری در موارد محدودی می‌تواند سبب خونریزی یا ایجاد لخته در عروق نواحی مختلف بدن شود که اگر این عارضه در نواحی حساس مانند مغز و قلب یا احشای داخلی فرد ایجاد شود، می‌تواند خطر بیشتری داشته باشد.

او   از مراجعه نکردن برخی از افراد با علائم قلبی و عروقی به دلیل ترس از بیماری کرونا ابراز تأسف کرد و افزود: در بحران کرونا برخی از بیماران قلبی به دلیل خوددرمانی و مراجعه نکردن به موقع به پزشک فوت کردند.

مدیر گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد به نحوه مراجعه بیماران قلبی در بحران کرونا اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت با چند دسته از بیماران قلبی رو به رو بوده ایم؛ برخی از بیماران قلبی  تحت درمان پزشک بوده اند و با هماهنگی پزشک و انجام مشاوره‌های تلفنی مراجعه خود را به مراکز درمانی کاهش داده اند که این حرکت در زمینه کاهش ازدحام و کاهش سرایت بسیار مؤثر و مطلوب است.

بیشتر بخوانید


 طیبی بیان کرد: گروهی از بیماران قلبی با وجود اینکه بیماری شناخته شده داشتند، ولی بدون انجام مشاوره‌های لازم برنامه درمانی خود را تغییر داده اند  که به همه این افراد توصیه می‌کنیم هر گونه تغییر برنامه درمانی باید با مشاوره و دستور پزشک صورت بگیرد.

او  با تأکید بر این نکته که همه مردم باید هر گونه درد جدید قفسه سینه و تنگی نفس و حملات سنکوپ یا بیهوش شدن بدون دلیل را باید جدی بگیرند، تصریح کرد: این قبیل افراد چه در بحران کرونا و چه در زمان‌های دیگر باید  با اوژانس تماس بگیرند یا به مراکز بهداشتی ودرمانی مراجعه کنند  و این علائم را جدی بگیرند.

انتهای پیام//م.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.