بوشهر در شاخص‌های توسعه شهری و روستایی، پایین‌ترین رتبه‌ها را دارد

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: بوشهر بخش عمده‌ای از نیاز‌های اقتصادی کشور را تامین می‌کند، ولی در شاخص‌های توسعه شهری و روستایی، پایین‌ترین رتبه‌های کشور را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم جمیری، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به دیدار خود با معاون عمرانی و امور مجلس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: با وجودی که استان بوشهر از موهبت‌های خدادادی و ارزشمندی در حوزه نفت، گاز و انرژی برخوردار است و بخش عمده‌ای از نیاز‌های اقتصادی کشور را تامین می‌کند، ولی در بسیاری از شاخص‌های توسعه شهری و روستایی، پایین‌ترین رتبه‌های کشور را دارد.

او با اشاره به مشکلات عدیده روستا‌های استان بوشهر در حوزه‌های زیرساختی افزود: در دیداری که با معاون محترم عمرانی و امور مجلس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داشتیم، مسائل و مشکلات مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این نشست درخصوص تکمیل طرح‌های عمرانی حوزه انتخابیه، تکمیل بوستان‌های نیمه کاره، احداث دیوار‌های حفاظتی برای روستا‌های رودشور و چاهکوتاه و احداث چمن مصنوعی در روستای کره بند بحث و گفت‌وگو شد و در نهایت با موافقت بنیاد مسکن مبلغ ۳۵ میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های عمرانی اختصاص یافت.

جمیری با بیان اینکه کمبود قیر در استان باعث نیمه کاره ماندن تعدادی از پروژه‌های عمرانی و ایجاد نارضایتی برای مردم شده عنوان کرد: با مذاکرات و پیگیری‌هایی که انجام شد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۸۵ میلیارد ریال نیز جهت تامین قیر رایگان به استان بوشهر اختصاص داد.

او تاکید کرد: مسئولین استان باید با برنامه ریزی، اولویت بندی و در نظر گرفتن محرومیت‌های مناطق استان نسبت به تامین بودجه و تکمیل طرح‌های عمرانی اقدام کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.