اعطای ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به طرح‌های گردشگری خلخال

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان خلخال از اعطای ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی کم بهره به مجریان ۶ طرح گردشگری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی درویشی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خلخال گفت: این تسهیلات در اختیار مجریان ۶ طرح گردشگری از جمله طرح پل معلق، مجموعه قصر‌های چوبی، احداث هتل‌ها و اقامتگاه‌های بین‌راهی و یا واقع در مناطق نمونه گردشگری و همچنین احداث هتل در روستا‌های هدف گردشگری قرار گرفت.

او با بیان اینکه تکمیل طرح‌های گردشگری بزرگ آغاز شده از سال‌های گذشته نیاز به حمایت بانک‌ها در مسیر دریافت تسهیلات بانکی دارند، افزود: انتظار می‌رود مسئولان بانک‌های عامل در پرداخت بموقع مراحل مختلف تسهیلات منظور شده از سوی کارگروه‌های گردشگری همکاری کنند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خلخال با اشاره به روند مطلوب و پیشرفت فیزیکی قابل قبول طرح‌های گردشگری بهره‌مند شده از تسهیلات بانکی کم‌بهره این شهرستان بیان کرد: بر اساس توافقات انجام شده ارائه وام‌های بانکی با کارمزد پایین برای حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری و توسعه طرح‌های گردشگری منطقه در سال آتی نیز طبق روال امسال ادامه خواهد یافت.

درویشی ارائه تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذاران طرح‌های گردشگری منطقه را گامی بلند در راستای رونق‌بخشی به صنعت گردشگری شهرستان دانست و گفت: پرداخت به‌موقع تسهیلات بانکی به متقاضیان طرح‌های گردشگری رونق گردشگری را دارد.

او با اشاره به تخصیص ۵۰ میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت‌های توسعه گردشگری این شهرستان در سال‌جاری افزود: این اعتبار با تخصیص صد درصدی برای زیرساخت‌های موردنیاز در مسیر راه‌های گردشگری این منطقه از جمله راه توریستی خلخال به ماسوله، خلخال به ماسال و همچنین راه‌های دسترسی به مناطق نمونه گردشگری هزینه خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خلخال با بیان اینکه بهره‌برداری از چند طرح بزرگ گردشگری خلخال تا پایان بهار سال آینده آغاز می‌شود، ادامه داد: خلخال ظرفیت‌های بالایی در بخش گردشگری دارد و تلاش می‌کنیم با جذب اعتبارات لازم زمینه بهره‌مندی هر چه بیشتر از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه صنعت گردشگری و ایجاد زمینه اشتغال را برای بیکاران فراهم کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار