جای خالی شتاب‌نگار‌های زلزله در قم

معاون خدمات شهری قم تأمین شتاب‌ نگار‌های زلزله برای ایمنی مردم قم را ضروری دانست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  سید امیر سامع،معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به تدوین طرح جامع سیل و زلزله برای شهر قم گفت: از سال ۹۶ و ۹۷ چند پروژه برای شناسایی نقاط خطر در حریم و محدوده شهر قم در بخش زلزله در دستور کار قرار داشت که از فاز شناسایی نقاط خطر و میزان خسارات آغازشده و منجر به تدوین این طرح جامع شد.

او  در خصوص نصب دستگاه‌های زلزله‌نگار و شتاب‌نگار زلزله در سطح استان افزود: طی جلساتی در استان مقرر شد که تعدادی از این دستگاه‌ها به قم اختصاص داده شود.

سامع ادامه داد: هدف از نصب این دستگاه این است که زلزله از چند دقیقه و ثانیه قبل پیش‌بینی‌شده و بلافاصله زیرساخت‌های مهم شهری و تأسیسات زیرساختی شهر، عملیات خود را متوقف و به مردم هشدار می‌دهد که به پناهگاه‌ها بروند.

به گفته او تأمین این زلزله نگار‌ها برای ایمنی مردم قم امری لازم است و دستگاه‌های متولی باید در این امر شهرداری را کمک کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم همچنین با اشاره به تدوین طرح جامع ایمنی کلان‌شهر قم گفت: تعدادی طرح موضوع در برنامه راهبردی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۴ قرار دارد که لازم است به‌صورت جامع به آن ها پرداخته شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.