۴۴۰ مدرسه عشایری در کرمانشاه وجود دارد

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه با اشاره به اینکه ۴۴۰ مدرسه عشایری در استان وجود دارد، از تخصیص ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تجهیز مدارس و کلاس‌های درس مناطق عشایری خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت : از ۴۴۰ مدرسه عشایری استان ۱۱۰ مدرسه کانکسی، ۳۱ مورد چادر، سه هنرستان کاردانش، یک مدرسه شبانه روزی و مابقی مدارس عشایری به صورت سازه ساختمانی است.

او گفت : از ۴۴۰ مدرسه عشایری استان ۳۵۲ مدرسه ثابت و مابقی به دلیل زندگی کوچ روی دانش آموزان عشایر به صورت سیار؛ چادر و کانکس چرخدار است.

یزدان پناه با بیان اینکه اعتبار سرانه مدارس عشایری استان کرمانشاه ۷۷۰ میلیون تومان است، افزود: همزمان با سفر مدیرکل دفتر آموزش عشایری آموزش و پرورش کشور به استان ۸۰۰ میلیون تومان برای تجهیز، تعمیر مدارس عشایری کرمانشاه اختصاص یافت.

او با بیان اینکه آموزش درسی در دورترین و صعب العبورترین مناطق استان جریان دارد و افزود: نباید اجازه دهیم حتی یک دانش آموز به دلیل شرایط زندگی اش از تحصیل جا بماند.

یزدان پناه با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پرورش دیربازده است، یکی از اقدامات مهم آموزش و پرورش را در حوزه ابتدایی و پیش دبستانی اعلام کرد.

۱۵ هزار جلد کتاب در مناطق عشایری کرمانشاه توزیع شد

معاون آموزش ابتدایی سازمان آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: در طول ۲ سال گذشته در راستای تحقق عدالت آموزشی برای تجهیز مدارس عشایری ۳۰ دستگاه لپ تاب، ۲۰ دستگاه رایانه، ۷۰ تخته چادر گروهی و انواع بسته‌های آموزشی درسی توزیع شد.

ناهید افضلی، با اشاره به کمبود امکانات مدارس عشایری نسبت به شهری گفت: در طول یک سال گذشته ۱۵ هزار جلد کتاب با کمک خیرین در راستای تقویت آموزش خواندن و نوشتن دانش آموزان عشایر توزیع شده است.

او از رتبه برتر دانش آموزان عشایری کرمانشاه در جشنواره غذا خبر داد و افزود: در طول یک سال گذشته ۳۶۰ دانش آموز عشایر استان به مشهد مقدس اعزام شدند.

افضلی از افزایش ۲ هزار نفری تعداد دانش آموزان عشایری استان طی ۲ سال گذشته خبر داد و افزود: در این مدت تعداد مدارس عشایری استان از ۳۹۵ مدرسه به ۴۴۰ مدرسه رسیده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود از جذب ۲۷ هزار نوآموز پیش دبستانی در سطح استان خبر داد و گفت: ۱۰۰ نوآموزان شهرستان قصرشیرین و ۹۶ درصد پیش دبستانی‌ها شهرستان سرپل ذهاب جذب شدند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار