محدود بودن فرصت جذب اعتبار ۳۹ میلیارد تومانی باغ موزه دفاع مقدس

استاندار کرمانشاه با بیان این‌که فرصت جذب اعتبار ۳۹ میلیارد تومانی باغ موزه دفاع مقدس استان محدود است، گفت : بنیاد حفظ آثار استان پیگیری لازم را برای انعقاد قرارداد ساخت این مرکز فرهنگی با قرارگاه خاتم‌الانبیا تا پیش از پایان سال انجام دهد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : اگر پروژه باغ موزه دفاع مقدس به پیمانکار دیگری غیر از قرارگاه خاتم‌الانبیا داده شود، تشریفات و مناقصه آن حدود ۴۰ روز زمان نیاز دارد که باعث عقب افتادن کار و افزایش احتمال برگشت اعتبار آن می‌شود.

او گفت : من با سردار محمد، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا و سردار کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صحبت کرده‌ام و آن‌ها با توافق برای ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس شهر کرمانشاه موافق هستند؛ در این زمینه مقرر شد که ما با قرارگاه خاتم‌الانبیا مکاتبه کنیم و لازم است رییس بنیاد حفظ آثار استان هم پیگیری مستمری تا به نتیجه رساندن این قرارداد در اسفند ماه داشته باشد.

او با اشاره به تلاش استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه برای جذب اعتبار احداث باغ موزه کرمانشاه افزود: ما در ابتدا قول تخصیص ۱۰ میلیارد تومان بودجه را از رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گرفتیم، اما با پیگیری‌های ۹ ماهه این مبلغ به بیش از ۳۹ میلیارد تومان افزایش یافت؛ مبلغی که تاکنون هیچ استانی موفق به جذب آن برای ساخت باغ‌موزه نشده است.

بازوند افزود: علاوه بر این اعتبار تاکنون حدود هفت میلیارد تومان توسط دستگاه‌های خدمت‌رسان در زمینه آب و گاز در راستای احداث باغ‌موزه دفاع مقدس کرمانشاه هزینه شده است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به ضرورت و اهمیت ساخت مرکز فرهنگی و باغ‌موزه دفاع مقدس در شهر کرمانشاه گفت: بسیاری از استان‌ها که با خط مرزی هم فاصله داشته‌اند، اکنون صاحب باغ‌موزه هستند، اما کلان‌شهر کرمانشاه هنوز از این مرکز بی‌نصیب است که باید تلاش و پیگیری لازم را برای ساخت و تکمیل آن انجام دهیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.