همه دستگاه‌ها برای ترویج فرهنگ نماز کارشناسانه ورود کنند

استاندار یزد گفت: برای ترویج فرهنگ نماز باید همه دستگاه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد را برای ترویج فرهنگ نماز فعال کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدعلی طالب یاستاندار یزد در جلسه آنلاین ستاد اقامه نماز استان از تمام تلاش‌های ستاد اقامه نماز استان قدردانی کرد و گفت: در بعضی از اولویت‌هایی که در بحث ترویج فرهنگ نماز باید دنبال شود، در زمینه برنامه خلأ جدی داریم و به نظر می‌رسد باید یک ارزیابی جامع از شرایطی که در حوزه‌های مختلف به دلیل پرداختن به موضوع نماز نیاز است، داشته باشیم.

او افزود: اینکه در کدام حوزه‌ها و کدام موضوعات نیاز به کار بیشتری است، نیاز به آسیب شناسی و احصاء نقاط قوت داریم و این مهم باید مبنای اولویت بندی در حوزه برنامه‌های نماز باشد.

طالبی تاکید کرد: یکی از اولویت‌های اصلی کار روی نسل جوان و نوجوان است، زیرا در این حوزه نیازمند کار به مراتب بیشتری هستیم و اگر عمق کاری که باید در این حوزه انجام شود را در نظر بگیریم، باید همه بسیج شویم و برخی کار‌ها را رها کنیم و در حوزه دانش اموزی و دانشجویی فعالیت جدی و اثرگذار را آغاز کنیم.

استاندار یزد تصریح کرد: اینکه بار اصلی کار را روی دوش آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها بگذاریم، یک نقص به شمار می‌رود، زیرا امروز آموزش و پرورش به دلیل شرایط کرونا بیش از گذشته درگیر مسائل و دغدغه‌های آموزشی است بنابراین باید سایر دستگاه‌ها به مباحث و حوزه‌های تربیتی کارشناسانه ورود کنند.

او با اشاره به اینکه امروز از جمعی از مدیران کل فعال در حوزه نماز در ادارات تجلیل می‌شود، اظهار امیدواری کرد:ر وزی به جای اینکه از مدیران دستگاه‌های دولتی تقدیر کنیم، از افراد و تشکل‌های مردمی در حوزه نماز و کسانی که دلسوزانه نه به خاطر مسئولیت اداری و نه به خاطر مسئولیت سازمانی، بلکه به خاطر عشق و علاقه در این زمینه ورود پیدا کرده اند، تقدیر کنیم.

طالبی بر توجه جدی به تشکل‌های مردم نهاد در برنامه‌ها تاکید کرد و گفت: باید تشکل‌های مختلف را در این حوزه فعال کنیم و آن‌ها را به دل جامعه بفرستیم و با تقویت این بخش، قدم‌های ریشه‌ای و اساسی در توسعه و ترویج فرهنگ نماز برداریم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار