آماده بودن زمین ۱۵ هکتاری باغ‌ موزه دفاع مقدس شهر کرمانشاه

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه گفت : آماده بستن قرارداد احداث باغ‌ موزه دفاع مقدس با قرارگاه خاتم‌الانبیا هستیم .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ناصر باباخانی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه با اشاره به آماده بودن زمین ۱۵ هکتاری باغ‌ موزه دفاع مقدس شهر کرمانشاه گفت : آماده بستن قرارداد احداث این مرکز با قرارگاه خاتم‌الانبیا هستیم، اما در صورت نداشتن آمادگی این قرارگاه، با یک پیمانکار دیگر به توافق خواهیم رسید.

او گفت : مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس شهر کرمانشاه اصلی‌ترین موزه استان است که تاکنون با حمایت مدیریت ارشد استان اقدامات مختلفی از جمله تهیه مطالعات و نقشه پروژه، تسطیح زمین، دریافت ردیف بودجه ملی و تخصیص و ابلاغ اعتبار ۳۹ میلیارد تومانی آن انجام شده است.

باباخانی با اشاره به وجود ۹ یادمان مناطق عملیاتی و ۳۴ یادمان شهدای گمنام در استان کرمانشاه افزود: در هر استان کشور هم فقط یک مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس وجود دارد، اما در ۲ استان کرمانشاه و خوزستان به دلیل مشارکت گسترده در جنگ تحمیلی، سه باغ موزه ایجاد شده یا در حال احداث است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس «گیلانغرب» افزود: این مرکز هم‌اکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تحقق وعده رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، پنج درصد باقیمانده هم به‌زودی تکمیل و نواقص مرکز برطرف می‌شود.

باباخانی درباره مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس «مرصاد» در شهرستان اسلام‌آباد غرب گفت: این مرکز با مساحت ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر، ۸۵ درصد پیشرفت دارد که نواقص آن از جمله محوطه‌سازی یک هکتار زمین، موزه آرایی، گازکشی داخلی و نصب سیستم امنیتی و بستر فیبرنوری هم در دست پیگیری و اقدام است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.