در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هشدار هواشناسی کوهستان/ کوهنوردان در انتخاب مسیرهای صعود دقت داشته باشند

مدرس هواشناسی کوهستان گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی پایان هفته توصیه می‌شود کوهنوردان حتما اطلاعات کافی در انتخاب مسیر کوهنوردی داشته باشند.

محسن هاشم نژاد مدرس هواشناسی کوهستان در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تصریح کرد: با توجه به پیش بینی‌های صادر شده از طرف سازمان هواشناسی کشور، روز پنجشنبه سامانه بارشی در رشته کوه های البرز و زاگرس  فعالیت خواهد داشت.

مدرس هواشناسی کوهستان افزود:در این مدت بارش ها با وزش باد همراه خواهد شد، ولی در روز جمعه فعالیت این سامانه بارشی کمتر می‌شود، اما این سامانه  کماکان در ارتفاعات زاگرس، سیستان، کرمان و هرمزگان می‌تواند فعالیت داشته باشد.

هاشم نژاد گفت: با توجه به پیش بینی‌ها توصیه می‌کنیم، افراد برای انتخاب مسیر‌های صعود زمستانی شان حتما دقت کنند، چون ممکن است در بعضی مسیر‌ها نقاب برفی ایجاد شود و شاهد انباشتگی برف در بعضی از مسیر‌ها باشیم.

وی در پایان بیان کرد: توصیه می‌شود کوهنوردان حتما اطلاعات کافی در انتخابات مسیر داشته باشند و امیدواریم شاهد صعود ایمنی در روز جمعه باشیم. پیش بینی هواشناسی نشان می‌دهد، که در ارتفاعات کرمان شاهد وزش باد، بارش سنگین و ناپایداری جو خواهیم بود، پس کوهنوردان احتیاط و حتی حذف برنامه‌ها را در دستور کار داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار