تل‌آویو: اقدام ایران در توقف اجرای پروتکل الحاقی بدون پاسخ نمی‌ماند

وزیر خارجه رژیم جعلی صهیونیستی مدعی شد توقف پروتکل الحاقی از سوی ایران با واکنشی بین‌المللی مواجه خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم جعلی صهیونیستی امروز (چهارشنبه) نسبت به توقف پروتکل الحاقی از سوی ایران واکنش نشان داد.

جروزالم پست در گزارشی نوشت اشکنازی با انتشار بیانیه‌ای از کاهش نظارت آژانس انرژی اتمی بر تاسیسات هسته‌ای ایران انتقاد کرده و مدعی شد: «اقدامات ایران نیاز به واکنشی بین‌المللی و فوری دارد.»

او در ادامه ادعاهای واهی رژیم صهیونیستی را تکرار کرده و گفت: «به اعتقاد ما این اقدام از سوی ایران تهدیدآمیز بوده و نباید بی‌پاسخ بماند.»

این مقام صهیونیستی در ادامه بدون اشاره به صدها کلاهک هسته‌ای موجود در سرزمین‌های اشغالی، درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران مدعی شد: «ایران همچنان به انباشت اورانیوم غنی شده ادامه می‌دهد و مخفی کردن اقدامات هسته‌ای از سوی ایران تهدیدی برای منطقه است.»

طبق بیانیه سازمان انرژی اتمی، ایران به منظور پای‌بندی به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تحت عنوان «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» اجرای اقدامات داوطلبانه خود طبق آنچه که در برجام آمده است را از۵ اسفند ۱۳۹۹ متوقف کرده است.

بر این اساس اجرای پروتکل الحاقی و دسترسی‌های برجامی به طور کامل متوقف شده و صرفا تعهدات پادمانی ایران اجرا می‌شود.

پس از آن «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، ایران را به دور شدن از تعهدات خود در توافق هسته‌ای متهم کرد و مدعی شد: «ایران در مسیر اشتباهی حرکت می‌کند و روز به روز در حال دورتر شدن از تعهدات خود در توافق هسته‌ای است.»

همچنین روز گذشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی، «آغاز روند غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم در ایران» را تایید کرد و از احتمال وجود مواد اعلام نشده در سایت تورقوز آباد ابراز نگرانی کرد.

همچنین در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعا شده است ایران از بسیاری از محدودیت‌های توافق هسته‌ای با قدرت‌های بزرگ فراتر رفته و آن‌ها را نقض کرده است. در این گزارش همچنین ادعا شده است توضیحات ایران در زمینه وجود ذرات اورانیوم غنی شده در سایت توقوزآباد، از لحاظ فنی معتبر نیست.

پیش‌تر نیز سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک مدعی شده بودند: «اقدامات اخیر ایران در متوقف ساختن پای‌بندی به بازرسی‌های سرزده از رآکتورها، نقض توافق هسته‌ای به‌شمار می‌رود.»

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
بعد هفت سال معطلی حالا بدهکارم شدیم!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
اینم خیلی پرو شده هرچی هیچی نگفتین
آخرین اخبار