امیر آبادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت به جای تقابل با مجلس، تعامل کند

عضو هیئت رئیسه مجلس ضمن رد اظهارات واعظی مبنی بر مطلع بودن رئیس مجلس از مصوبه شورای عالی امنیت ملی گفت: جزئیات توافق غیرقانونی دولت با آژانس درهیچ جلسه‌ای مطرح نشده است.

احمد امیرآبادی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اظهارات واعظی مبنی بر اینکه رئیس مجلس از مصوبه شورای عالی امنیت ملی مطلع بوده و باید آن را به نمایندگان اطلاع می‌داد، اظهار کرد: ظاهرا آقای واعظی در جریان مصوبات شورای عالی امنیت ملی نیست چرا که بر خلاف اظهارات او، جلسه مذکور صرفا به کلیت سفر مدیر کل آژانس به ایران پراخته و هیچ بحثی درباره جزئیات تفاهمی که بین آژانس و دولت انجام شد، مطرح نشده است.

وی افزود: بعد از آن جلسه هم جزئیات آنچه با آژانس تفاهم شده نیز در هیچ جلسه‌ای بحث نشده است و مجلس نیز پس از پیگیری‌های مداوم یکشنبه شب یعنی همزمان با تفاهم انجام شده، از جزئیات اطلاع پیدا کرده است.

امیرآبادی ادامه داد: دولت باید به جای فرافکنی و فرار به جلو پاسخ دهد که چرا درباره این قانون مهم بدون هماهنگی با مجلس اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: اگر دولت به جای وارد شدن به مسیر تقابل با نمایندگان مردم، قبل از تفاهم با آژانس، مجلس را از تصمیم خود مطلع می‌کرد تا با تعامل و همدلی کار پیش برود بهتر نبود؟

نماینده مردم قم در مجلس افزود: دولت با اقدام غلط خود خارج از هر تفاهم و همراهی با مجلس، نمایندگان را در مقابل عمل انجام شده قرارداد و مجلس نیز برای بررسی دقیق‌تر تطبیق قانون با اجرای آن این مسئله را به قوه قضائیه گزارش کرد تا به آن رسیدگی شود.

امیرآبادی به دولت و رئیس دفتر رئیس جمهور توصیه کرد به جای حرکت در مسیر تقابل با مجلس و اظهارات فرافکنانه، به فرمان فصل الخطاب رهبر معظم انقلاب برای یکصدایی و تعامل دو قوه و قانون صریح کشور تمکین کنند و تلاش برای گره گشایی از مشکلات معیشتی شدید مردم را اولویت خود بدانند نه حاشیه سازی.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اظهارات واعظی گفت: درحالی که رهبر معظم انقلاب به دو قوه گفتند که اختلافات را حل کنند، اما آقای واعظی برخلاف این توصیه عمل میکند درحالی که نمایندگان درباره اقدام دولت حرف و نقد دارند و رهبر انقلاب نیز تاکید کردند که موضوع رها نشود و حل شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان به دلیل سابقه دولت در دور زدن قانون، به دولت بی اعتماد هستند گفت: رهبر انقلاب از قانون مجلس حمایت و تاکید کردند که دولت به دقت به قانون عمل کند.

این عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه در صحن مجلس هیچ توهینی به دولت و رئیس جمهور انجام نشد بلکه نمایندگان مردم نقدشان را بیان کرده اند، افزود: این رییس جمهور و مقامات دولتی هستند که متاسفانه به مجلس توهین می‌کنند، تاجایی که آقای روحانی در توهین به نمایندگان مجلس گفت که آن‌ها جدول ضرب نمی‌دانند.

وی افزود: مجلس همواره تلاش کرده تعامل خود را با دولت حفظ کند درحالی که دولت نه در ماجرای بودجه و نه در سایر مسائل، مسیر تعامل را در پیش نگرفته و درحال تقابل است.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به توهین‌های برخی دولتی‌ها به نمایندگان آن‌ها را دعوت به رعایت اخلاق نموده و درخواست نمودند به جای ورود به حاشیه‌های بی ثمر به فکر حل مشکلات معیشتی و ازبین رفتن سرمایه‌های مردم در بازار بورس و اشتغال جوانان بوده ودر طول ۷ سال که کار مهمی برای مردم انجام ندادند حداقل دراین چند ماه کوتاه باقی مانده از عمر دولت از ظرفیت مجلس برای خدمت به مردم استفاده نمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
درود بر مجلس و آقای قالیباف چون دارن کاری را میکنند که حتی اگر نتیجه خوبی هم برای اقتصاد مردم نداشته باشد ایران و ایرانی را سر فراز میکنند و به بیگانگان باج نمیدهند.با دشمن باید مثل خودش رفتار کرد چون اگر فرصتی یا امتیازی به دشمنان بدهیم از ان به بهترین وجه علیه ما استفاده میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
درود بر آقای قالیباف و نمایندگان مجلس.باید محکم جلوی مفسدان پر قدرت و پولدار ایستاد تا شاید کشوری نو بسازیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
این دولت هفت سال و اندی با همپایی مجلس و قوه قضاییه قبلی هرکاری دلشون خاست با اقتصاد و حوزه های دیگه این مملکت کردن، ننگنامه برجام رو کمتراز20دقیقه تصویب کردن وحالا چوب لای چرخ مجلس میذارن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۰۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
فکنم // دعوا برسر خدمت به مردم // قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
درسته
آخرین اخبار