کرونا جان ۵۳۲ بابلی را گرفت

۵۳۲ بیمار کرونایی از شیوع کرونا ویروس تا اول اسفند ماه امسال جان باختند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر جلالی رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل در نشست خبری مجازی در سالگرد شیوع کرونا ویروس، گفت: ۵۳۲ بیمار کرونایی از شیوع کرونا تا اول اسفند ماه امسال دربیمارستانهاى این شهرستان جان باختند.

او از مراجعه بیش از ۱۴۴ هزار بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا بصورت سرپایی و بستری به مراکز بهداشتی و درمانی بابل در طول یکسال گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۰ هزار و ۱۴۳ نفر بستری و حدود ٩٣ درصد بهبود ومرخص شده اند.

دکتر جلالی گفت: با شیوع کرونا در کشورمان با این که بیماری ناشناخته‌ای بود ولى مدیریت درمان در ایران نسبت به خیلى کشور‌های پیشرفته و بزرگ جهان بهتر بود.

او افزود: نخستین بیمار کرونایی در استان در بابل و در شرایطی که امکانات تشخیصی بسیار کم بود در ۳۰ بهمن ۹۸ شناسایی و مورد درمان قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه در پیک اول، دوم و سوم به ترتیب آمار ابتلاى ما سیر نزولی داشت، اما مدت بیماری در پیک سوم طولانی‌تر از پیک اول و دوم بود، گفت: میانگین آمار فوتی‌های کرونایی در شهرستان بابل از میانگین کشوری پایین‌تر بود.

دکتر جلالی افزود: حدود ۳۵ هزار تست کرونا در این مدت از مراجعه کنندگان گرفته شده است.

او گفت: از ۳۳ خانه بهداشتی نیمه تمام در سال ٩٦، تاکنون ۳۰ خانه بهداشت و مرکز جامع روستایی و شهری را به به اتمام رسیده است.
دکتر جلالی افزود: احداث مرکز جامع دیالیز با ۱۰۰ تخت دیالیز با همت و مساعدت خانواده زنده‌یاد حاج موسی میناگر در محل دانشگاه دست اجراست و پیشرفت ۷۰ درصدی داشته است.

او گفت: آغاز مرحله اجرایی دو مرکز دیگر یکى شامل مرکز جامع سرطان بابل با مساعدت مجدد خانواده محترم میناگر و مرکز جامع توانبخشی توسط خانواده محترم نوریان در بیمارستان شهید یحیی نژاد با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های بنیاد نیکوکاری سلامت و مجمع خیرین سلامت شهرستان بابل از خبر‌های خوبی است که برای ارتقاى درمان در بابل موثر و نوید بخش خواهد بود.

دکتر جلالی افزود: مادر شهیدان مسعود و مهدی شعبان زاده برای تجهیز بیمارستان و کلینیک‌های تخصصی دندانپزشکی این دانشگاه مبلغ حدودا دو و نیم میلیارد تومان پرداخت کرده است که سومین مرکز بیمارستانى دندانپزشکی کشور محسوب می‌شود.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار