گزینه بایدن برای ریاست سیا: نمی توان موشک‌های بالستیک ایران را نادیده گرفت

ویلیام برنز، نامزد دولت بایدن برای ریاست سیا مدعی شد مسأله موشکهای بالستیک ایران را نمی توان نادیده انگاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی بی اس، «ویلیام برنز» نامزد جو بایدن برای ریاست آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» در جلسه استماع در برابر سناتور‌های امریکایی مدعی شد: نمی‌توان مسأله موشک‌های بالستیک ایران و یا فعالیت بی ثبات کننده ایران در منطقه را نادیده گرفت.

او در ادامه اظهارات خود مدعی شد: آمریکا باید هر کاری بکند تا ایران را از دستیابی به سلاح هسته‌ای بازدارد.

طبق گزارش شبکه سی بی اس، ویلیام برنز، نامزد بایدن برای تصدی ریاست سیا امروز، چهارشنبه در جلسه استماع در مجلس سنا شرکت کرد؛ جایی که او با پرسش‌هایی در خصوص جاسوسی سایبری اخیر و رویکرد دولت در قبال تهدیدات خارجی روبرو شد

بر اساس این گزارش، ویلیام برنز، در شهادت خود در برابر کمیته اطلاعاتی سنا بر چالش‌هایی که آمریکا از سوی چین با آن روبروست، تأکید کرد و آن را رقابتی راهبردی در عصر حاضر خواند. شهادت ویلیام برنز و اظهارات وی پس از آن صورت می‌گیرد که حمله سایبری «سایبرویندز» به آژانس‌های فدرال و سرکت‌های خصوصی آمریکایی صورت گرفت؛ اقدامی که دولت آمریکا روسیه را در آن مقصر خواند.

برنز گفت: در دنیای امروز پیچیدگی و رقابت بسیار است و در آن چین با رهبرانی متخاصم یکی از بزرگترین چالش‌های ما محسوب می‌شود.»
او در ادامه افزود: چنانچه تأیید صلاحیت شوم چهار معیار اصلی من در ریاست سیا چین، فناوری، مردم و مشارکت خواهند بود.

این اظهارات برنز در حالی مطرح شده که روز گذشته جو بایدن و «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا، بر مشارکت برای مقابله با نگرانی‌های مشترک ازجمله چین توافق کردند.

به نوشته سی بی سی، جان برنز، از سوی «لئون پانتا» وزیر دفاع سابق آمریکا و رئیس سابق سیا در دوران ریاست اوباما و کلینتون و نیز «جیمز بیکر» وزیر خارجه سابق آمریکا در دوران ریگان و جرج دبلیو بوش معرفی شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار