روسیه خواستار راهکاری برای بازگشت آمریکا به برجام شد

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل خواستار یافتن راهی برای بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ایران شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، امروز (چهار‌شنبه) در نشستی خواستار راهی برای بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ایران شد.

این مقام روس در نشست امروز توافق برجام را قابل کنترل دانست و گفت: «ما خوشبین هستیم و تنها راه برای کنترل این توافق یافتن راهی برای بازگشت آمریکا به برجام است.»

او همچنین گفت: «ما باید مکانیسم بازگشت آمریکا به برجام را بیابیم، زیرا هیچ جایگزینی برای این نیست. تمام اعضا باید بر این تصمیم اهتمام ورزند.»

پولیانسکی همچنین در بخشی از سخنان خود گفت: «می‌دانیم که ایران اقداماتی را انجام داده که در تضاد با توافق برجام است، اما ایران اولین کشوری نبود که به نقض این توافق اقدام کرد. اقدامات ایران در پاسخ به خروج یکجانبه آمریکا و تحریم‌های پس از آن انجام شد.»

دولت دونالد ترامپ در ماه می سال ۲۰۱۸ در اقدامی یکجانبه توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام را به بهانه‌های واهی نقض آن ازسوی ایران زیرپا گذاشت و پس از آن کمپین غیرانسانی فشار حداکثری را با محوریت تروریسم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران به‌راه انداخت. اکنون مسئله برجام و احیای آن از چالش‌های پیش روی دولت جدید آمریکا به ریاست‌جمهوری «جو بایدن» است.

روز گذشته تروئیکای اروپایی با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد اقدامات اخیر کشورمان نقض توافق هسته‌ای امضا شده در سال ۲۰۱۵ به‌شمار می‌رود.

آلمان، فرانسه و انگلیس در بیانیه مشترک خود مدعی شدند: «اقدامات اخیر ایران در متوقف ساختن پای‌بندی به بازرسی‌های سرزده از رآکتورها، نقض توافق هسته‌ای به‌شمار می‌رود.»

گفتنی است پیش‌تر نیز «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به توقف اجرای پروتل الحاقی ازسوی کشورمان واکنش نشان داده و گفته است: «جلوگیری ایران از ورود بازرسان آژانس (انرژی اتمی) بدون آنکه گام‌هایی ازسوی ما برداشته شده باشد، پیامد‌هایی را دربر خواهد داشت.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
به این رو س ها هیچ وقت نباید اعتماد کرد
آخرین اخبار