توسعه شهری بر بنیان مشارکت شهروندی

شهردار همدان گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار شهری، شهروندان باید مدیریت و مشارکت خاص داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،عباس صوفی شهردار همدان شامگاه امشب درمراسم اختتامیه سومین شهروندان برگزیده با اشاره به اینکه شهروندان در رسیدن به توسعه پایدار نقش بسزایی دارند، قول استانی شدن جشنواره شهروند برگزیده را داد.

او با بیان اینکه امسال سومین دوره‌ای که جشنواره برگزار می‌شود، اظهار داشت: محور ومبنای این جشنواره علمی بود که همراه با شورای سیاستگذاری تشکیل شد.

او با اشاره به اینکه این جشنواره با مشارکت مدیریت استان و داوری فرهیختگان همراه با زمان‌بندی برپا شده است، اضافه کرد: حدود ۸۰۰ نفر به شکل خود اظهاری به این جشنواره معرفی شدند که ۱۲۰ نفر به کمیته علمی و داوری معرفی شده ودر نهایت ۲۸ نفر در حوزه‌های مختلف برگزیده شدند.

شهردار همدان با بیان اینکه جشنواره امسال یک ویژگی خاص دارد افزود: در این جشنواره کسانی معرفی شدند که شرایط لازم را داشته و در کمیته داوران رای آورند.

این مسئول با بیان اینکه طی سه دوره برگزاری جشنواره تعداد شهروندان برگزیده مدیریت می‌شود ابراز داشت: برای رسیدن به توسعه پایدار شهروندان باید مدیریت و مشارکت خاص داشته باشند بنابراین برای رسیدن به شهر ایده‌آل قابلیت زندگی خوب شهروندان نقش موثری دارند.

صوفی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های این جشنواره معرفی کسانی است که همدانی نیستند بیان کرد: برخی شهروندان غیربومی همدان در توسعه همدان مشارکت داشتند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم در این مراسم با بیان اینکه به جهت کرونا تعداد برگزیدگان نسبت به سال قبل تقریبا برابری می‌کند گفت: در شهر همدان اگر توفیقی در شورا و شهرداری است اجماع و اتفاق نظری بوده که همشهری‌ها در توسعه شهر همدان داشتند.

عسگریان ادامه داد: در دبیرخانه جشنواره شهروند برگزیده، شهرداری و شورا سعی دارند همه ساله تعداد قابل توجهی از افراد موثر را شناسایی کرده و به مردم معرفی کنند تا در جهت ارتقای حوزه شهروندی و اخلاق‌مداری و همراهی با مدیریت شهری به همه معرفی شود.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.