آزادی ۲۰ زندانی جرائم غیرعمد استان همدان

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان از آزادی ۲۰ زندانی جرائم غیرعمد استان همدان خبرداد.

یدالله روحانی منش مدیرعامل ستاد دیه استان همدان زندانی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، بیان کرد: ۲۰ جرائم غیرعمد استان همدان به مناسبت میلاد مسعود حضرت علی (ع) و روز پدر با حضور دادستان و جمعی از مسئولان قضایی استان آزاد شدند.

او ادامه داد: با اقدامات و پیگیری‌های انجام شده، چهار زن و ۱۶ مرد که به دلیل مشکلات مالی و جرائم غیرعمد زندانی شده بودند در آستانه میلاد مبارک امیرمومنان (ع) آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

روحانی منش با اشاره به اینکه برای آزادی این افراد ۳۵۰ میلیون تومان پرداخت شد، گفت: ۱۰۰ میلیون تومان از این مبلغ به همت افراد خیر جمع آوری و صرف آزادی این تعداد زندانی شد.

او ابراز داشت: ۲۶۰ زندانی استان همدان با بدهی ۵۸ میلیارد تومان از ابتدای سال جاری تاکنون با اقدامات و پیگیری‌های ستاد دیه آزاد شدند که ۳۵ تا ۴۰ درصد بدهی این محکومان جرائم غیرعمد از سوی شاکیان بخشیده شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان افزود: ۲۶ میلیارد تومان از میزان بدهی زندانیان به علت ناتوانی در پرداخت با کمک و مساعدت قضات، اعسار به تقسیط شد که این اقدام نقش مهمی در تسهیل روند آزادی این زندانیان داشت.

روحانی منش گفت: ۹ میلیارد تومان از بدهی زندانیان توسط ستاد دیه استان همدان در قالب سه میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه بلند مدت و ۶ میلیارد نیز به صورت کمک بلا عوض تامین و پرداخت شده است.

او اضافه کرد: امسال با وجود شیوع کرونا، جشن گلریزان جمع آوری کمک‌های مردمی برای زندانیان جرائم غیرعمد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برگزار شد که از این طریق نیز ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جمع آوری شد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.