درخواست آلمان از ایران برای پذیرش دیپلماسی در پرونده هسته‌ای

وزیر خارجه آلمان از ایران خواست تا اقدامات دیپلماتیک از جانب غرب را بپذیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، وزیر خارجه آلمان از ایران خواست تا مقدمات دیپلماتیکی که از سوی غرب به منظور حفظ توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ انجام می‌شود را بپذیرد.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان امروز چهارشنبه کشورمان را به دست کم گرفتن شفافیت مورد نیاز برای برجام متهم کرد. این اظهارات هایکو ماس پس از آن انجام می‌شود که در پی بدعهدی طرف‌های مقابل، کشورمان بازرسی‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی بر تأسیسات هسته‌ای را از روز گذشته محدود کرد.

وزیر خارجه آلمان همچنین گفت: در پایان ایران باید متوجه باشد آنچه مهم است، این است که کاهش تنش ایجاد شود و پیشنهاد دیپلماسی را که بر روی میز قرار دارد و آمریکا نیز شامل آن می‌شود را بپذیرد.

هایکو ماس همچنین مدعی شد شفافیت لازم از سوی ایران به اجرا در نیامده است. او گفت: ما می‌خواهیم از این سه ماه (توافق شده) در کنار دیگر شرکای مان در توافق هسته‌ای استفاده کنیم تا مرحله به مرحله در خصوص اینکه چطور آمریکا می‌تواند به این توافق بازگردد، بحث صورت بگیرد و به طور خاص، این گفتگو‌ها در خصوص توالی اقدامات خواهد بود؛ یعنی آنکه چه طرفی باید چه گامی را بردارد تا در پایان به توافقی جامع برسیم که آمریکا بار دیگر بخشی از این توافق باشد.

اظهارات هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در حالی بیان شده است که «ند پرایس»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرده واشنگتن دعوت اروپا برای گفتگو با ایران را پذیرفته است.

ند پرایس گفته است: «دعوت اروپا برای گفتگو با ایران را پذیرفتیم؛ این دعوت هفته پیش صورت گرفته است.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تعیین محدوده زمانی برای پیشنهاد این کشور به ایران را رد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
یکروز میدان مین بود .. ، امروز میدان تحریمها ........
ما ایرانی ها اهل خنثی کردن تله ها و توطئه ها هستیم ..!!!!
تحریمها رو بردارین ، برندارین ، دیگه مهم نیست.
ما ایرانی ها داریم به اذن خدا خنثی میکنیم میریم جلو مثل باقلوا ...
آخرین اخبار