صدور حکم تخلیه ساختمان شهرداری منطقه یک خرمشهر

شهردار خرمشهر گفت: ساختمان شهرداری منطقه یک خرمشهر اکنون در تملک سازمان تأمین اجتماعی است و این سازمان نیز حکم تخلیه را صادر کرده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،منصور علوانی شهردار خرمشهر دیروز در نشست شورای شهر خرمشهر، گفت: ۳۹ قطعه از املاک شهرداری خرمشهر به خاطر بدهی یا توقیف شده و یا به نام تأمین اجتماعی شده است و یکی از این موارد ساختمان شهرداری منطقه یک است که به تملک تأمین اجتماعی در آمده است.

او ارزش کنونی این ملک را ۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این ساختمان در زمان اخطاریه بیشتر از هفت میلیارد تومان ارزش نداشت اما در آن زمان شهرداری نسبت به ابلاغیه‌ها اعتراض نکرد و طبق قانون این ساختمان اکنون در تملک این نهاد است و با پیشنهاد برای گرفتن این ساختمان با ارزش کنونی موافقت نمی‌شود.

شهردار خرمشهر میزان بدهی شهرداری به تأمین اجتماعی را ۱۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و توضیح داد: حدود ۷۰ میلیارد تومان بدهی اصلی و بقیه مبلغ مربوط به جریمه‌ها منظور شده است که به عبارتی ۶۰ درصد کل مبلغ را جریمه‌ها تشکیل می‌دهد.

درآمد و هزینه‌ها

علوانی در ادامه به موضوع وضعیت مالی شهرداری خرمشهر پرداخت و اظهار کرد: از مهرماه تا بهمن‌ماه امسال جمع درآمد شهرداری خرمشهر ۴۴۹ میلیارد ریال بود که این مبلغ نسبت به درآمد سال گذشته افزایش داشته است.

او ادامه داد: منابع درآمد شهرداری شامل ارزش افزوده، سهم آلایندگی، عوارض پروانه ساخت است که ۸۰ درصد درآمد از سهم آلایندگی و ارزش افزوده تأمین می‌شود.

شهردار خرمشهر به هزینه‌های شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: میانگین ماهیانه حقوق پرسنل ۶ هزار تا ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که با محاسبه ۱.۵ میلیارد هزینه حق بیمه و احتساب حقوق نیروهای حق‌الزحمه‌ای که نزدیک به ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون است، هزینه تمام شده برای حقوق نیروها به ۸.۵ میلیارد تومان می‌رسد.

او افزود: در سال ۹۸ جمع حقوق پنج ماهه از مهرماه تا بهمن‌ماه ۲۵ میلیارد و درآمد ۴۴ میلیارد بوده است که امسال در مدت مشابه با وجود افزایش ۲۰ درصدی حقوق، با دو میلیارد تومان اختلاف این مبلغ به ۲۷۵ میلیارد ریال رسید که حاکی از کاهش هزینه‌هاست.

راهکارهای کاهش هزینه‌ها

علوانی در ادامه راهکارهای اعمال شده را برای کاهش هزینه‌ها در مدت تصدی سمت شهرداری برشمرد و از فعال کردن کمیسیون ماده ۷۷ برای افزایش درآمدهای شهرداری یاد کرد.

اوگفت: طبق برآورد انجام شده در رابطه با کمیسیون ماده ۷۷، میزان بدهی ادارات از سال ۸۸ تاکنون، یک‌صد میلیارد تومان است که در این راستا جلسات متعددی برگزار شده که برای ۵۰۱ میلیارد رأی صادر و در سال ۹۹ به همه ادارات ابلاغ شد.

شهردار خرمشهر به تعدیل حقوق نیروها شهرداری به عنوان دیگر اقدام انجام شده اشاره کرد و گفت: در بحث پرداخت حقوق در فاز اول یکسری مبالغ تعدیل داشتیم که باعث شد هر ماه ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان اختلاف هزینه ایجاد شود.

او همچنین از کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه‌های سوخت خبر داد و افزود: تعداد ماشین‌آلات استیجاری ۱۹ ماشین بود که این تعداد به ۱۱ ماشین رسیده و امید است ماشین‌های پلاک منطقه آزاد اروند به فروش رسیده و ماشین‌ها نو وارد شود تا با این کار ماشین‌های استیجاری به طور کامل حذف و هزینه‌های شهرداری کاهش یابد.

بنا به گفته علوانی، هزینه‌های نگهداری و تعمیر ماهانه خودروها ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.