پلیس کنگره آمریکا: نیرو‌های امنیتی از قوانین استفاده نیروی مرگبار در دفع حمله کنگره آگاهی نداشتند

سرپرست نیروی پلیس کنگره آمریکا در تشریح چرایی عدم موفقیت نیرو‌های امنیتی در زمان حمله به کنگره از عدم آگاهی نیرو‌های امنیتی به قوانین استفاده از نیروی مرگبار خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پیوگاناندا پیتمن سرپرست نیروی پلیس کنگره آمریکا در گزارش خود در جلسه استماع روز پنجشنبه مجلس نمایندگان، درباره کوتاهی‌های امنیتی توسط پلیس کنگره در روز ششم ژانویه و زمان حمله هواداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق این کشور به ساختمان کنگره، مدعی شد که، مأموران پلیس در آن زمان نسبت به قوانین استفاده از نیروی مرگبار علیه مهاجمان اطلاع نداشتند.

وی ادامه داد: مأموران امنیتی کنگره در روز ششم ژانویه، ورودی‌های ساختمان را برای جلوگیری از یورش مهاجمان، نبسته بودند.

پیتمن به شجاعت نیرو‌های پلیس کنگره اشاره کرد و گفت: پلیس کنگره پیش از حمله حامیان ترامپ، اقدام به ارزیابی‌های اطلاعاتی درباره مهاجمان به کنگره کرده بود.

سرپرست نیروی پلیس کنگره آمریکا در این راستا تصریح کرد: ارزیابی‌های پلیس کنگره خبر از حضور اعضای گروه‌های شبه‌نظامی، سفید برترپنداران و اعضای دیگر گروه‌های افراطی، در حمله به کنگره داده بود و حتی به احتمال مسلحانه بودن این اقدام و با هدف مختل کردن روند شمارش آراء الکترال اشاره شده بود.

وی افزود: از این رو نیرو‌های امنیتی تدابیر بیشتری از جمله تقویت محافظت از اعضای کنگره و درخواست نیروی پشتیبانی را انجام دادند.

پیتمن ادامه داد: مأموران امنیتی در روز ششم ژانویه برای مقابله با شورش حامیان ترامپ، باچالش‌های داخلی روبرو بودند و حتی نمی‌دانستند که آیا اجازه استفاده از نیروی مرگبار را دارند یا خیر، و به همین دلیل از سلاح‌های غیرمرگباری استفاده کردند که متاسفانه در جلوگیری از این حمله کارایی نداشت.

در روز ششم ژانویه، بسیاری از هواداران ترامپ به تحریک وی بمنظور تقلب در نتیجه  انتخابات به ساختمان کنگره حمله ور شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کنگره آمریکا ، ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار