زراعت چوب، ایده ای به سوی درآمدزایی

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان از توسعه کشت علوفه در اراضی بیابانی استان خبر داد و گفت: طرح زراعت چوب ایده درآمدزایی برای مردم است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، مختار مهاجر رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: چندین سال است که ما برای الگوسازی و تشویق و ترغیب مردم و با هدف افزایش سرانه فضای سبز، پوشش اراضی و ارزش افزوده برای اراضی شیبدار، جنگل کاری را در دستور کار خود قرار داده ایم.

او افزود: از زمانی که طرح توسعه کشت نهال‌های مثمر در اراضی شیبدار مصوب شد تا کنون ۲۷ هزار هکتار باغ مثمر ایجاد شد و عملکرد خوب ۲  تا ۱۲ تن را داشته ایم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: پیش بینی ما این بود که بتوانیم ۴ هزار هکتار توسعه باغات را داشته باشیم که در این راستا تا کنون ۴۵۰ هکتار غرس نهال زیتون اتفاق افتاده و ۸۰۰ هکتار از اراضی ما شناسایی، آماده و چاله کنی شده که حرکت خوب و ارزشمندی است.

مهاجر افزود: هم اکنون توسعه‌ی گیاهان دارویی چندساله در اراضی شیبدار را در کنار درختکاری در دستور کار دادیم که این موضوع می‌تواند برای مردم انگیزه اقتصادی ایجاد کند.

او ادامه داد: طرح زراعت چوب یکی از طرح‌های بسیار خوب است که از محل اعتبارات روستایی یارانه دار تامین می‌شود و در صورت استقبال مردم می‌تواند درآمدزایی خوبی برایشان ایجاد کند.

مهاجر گفت: امیدواریم با توسعه‌ی کشت علوفه در اراضی بیابانی استان از بیابانی شدن کامل برخی مناطق شمال استان پیشگیری کرد و مانع ریزگرد‌ها شد.

 

انتهای پیام/ق

برچسب ها: علوفه ، بیابان زدایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
دولت و جهاد کشاورزی باید به کسانی که میخواهند درخت و کشاورزی کنند.زمین بده تا هم منبه دانید باشد برای آن شخص هم زمینهای بایررا کشت و سر سبز کند.چرا بعضیها زمین دارن و اجاره میدن و مثل بنده آرزو داشتم که یک تکه زمین داشته باشم وبرای خودم کشت کنم.وتوانایی خرید زمین را هم ندارم و راهش را هم بلد نیستم چطور از دولت زمین بگیرم.