در بسته حوادث امروز بخوانید؛

دستگیری یک اخلالگر بازار بورس در اصفهان / کشف ۹۷ کیلو تریاک در نایین

مهم‌ترین حوادث امروز ۷ اسفند ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز ۷ اسفند ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

دستگیری یک اخلالگر بازار بورس در اصفهان

سرهنگ" کامران ریاحی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با رصد هوشمندانه فعالیت اقتصادی مجرمانه مطلع شدند فردی بدون هیچ گونه مجوز قانونی با تشکیل یک تیم اقدام به سبد گردانی بورس و جذب نقدینگی می‌کند.

او با بیان اینکه فرد مذکور در دفتر خود اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه بورس و بازار سرمایه می‌کرد افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات و کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی به محل اعزام و مشاهده کردند جلسه و کلاس مربوط به آموزش در زمینه بازار سرمایه و بورس در حال انجام است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از پلمب دفتر مذکور با دستور مقام قضائی خبر داد و گفت: همچنین در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد متهم با وجود اینکه فاقد مدارک تحلیل گری از سازمان بورس بوده، با راه اندازی کانال و تعدادی اکانت در فضای مجازی اقدام به عضو گیری و اجذب افراد به سرمایه گذاری در بازار بورس می‌کرده است.

سرهنگ ریاحی تصریح کرد: با استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد این فراد هیچ گونه مجوزی برای انجام فعالیت به عنوان نهادمالی موضوع قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران ندارد که در این زمینه متهم دستگیر و به جرم اخلال در بازار بورس برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

این مقام انتظامی در پایان با بیان اینکه پلیس با دقت هرگونه فعالیت مجرمانه در بازار بورس را رصد کرده و با اخلالگران در این بازار برخورد می‌کند تاکید کرد: تاسیس نهاد‌های مالی یا مبادرت به فعالیت نهاد‌های مالی مستلزم اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار کشور است و کسانی که فاقد مجوز‌های قانونی باشند فعالیت آن‌ها مجرمانه بوده و با برخورد‌های قانونی مواجه می‌شوند.

 

کشف ۹۷ کیلو تریاک در نایین

سرگرد هادی کیان مهر فرمانده انتظامی شهرستان نایین بیان داشت: ماموارن انتظامی پاسگاه چوپانان حین گشت زنی در محور "چوپانان-انارک" به یک دستگاه کامیون هوو مشکوک و دستور ایست صادر کردند.

او افزود: پس از توقف کامیون از آن بازرسی شد که ۹۷ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک از اطاق بار کامیون کشف شد.

دستگیری یک اخلالگر بازار بورس در اصفهان / کشف ۹۷ کیلو تریاک در نایین



سرگرد هادی کیان مهر با اشاره به اینکه در این راستا ۲ سوادگر مرگ دستگیر و جهت مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل شدند خاطر نشان کرد: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر همواره و با جدیت از سوی پلیس دنبال می‌شود، و به شهروندان توصیه کرد، اخبار و اطلاعات خود پیرامون این موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

دستگیری سارق فرش‌های ابریشمی در اصفهان

سرهنگ" حسین ترکیان بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت ۱۳ تخته فرش ابریشمی گرانقیمت از منزل آن‌ها موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه سرقت منزل پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پس از بررسی‌های علمی و تخصصی خود و کنترل تصاویر دوربین‌های مداربسته سرانجام موفق شدند سارق فرش‌ها را بدست آورند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان کرد: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم و شناسایی مخفیگاه متهم طی هماهنگی با مقام قضائی وی را در عملیاتی ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

این مقام انتظامی گفت: متهم که با مدارک و مستندات متقن پلیس مواجه شده بود به جرم خود اعتراف و مالخر اموال مسروقه را نیز معرفی کرد که وی نیز در عملیاتی دیگر دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه او فرش‌های ابریشمی مسروقه کشف شدند.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه ارزش قیمتی فرش‌ها ۱۰ میلیارد ریال است اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان دستگیر شده برای انجام اقدامات قانونی تحیول مراجع قضائی شدند.

 

نجات شش گرفتار در آسانسور در اصفهان

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان گفت: در این حادثه نیرو‌های امداد و نجات ایستگاه شماره ۵، شش نفر را که داخل آسانسور گرفتار شده بودند را نجات دادند.

فرهاد کاوه آهنگران افزود: این حادثه مصدوم نداشت و این عملیات در حدود دو ساعت به طول انجامید.

واژگونی کامیون در اتوبان فرودگاه اصفهان

فرهاد کاوه آهنگران با اشاره به حادثه واژگونی کامیون در اتوبان فرودگاه اصفهان ، اظهار کرد: این حادثه ساعت ۹:۳۷ امروز به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گزارش شد که بلافاصله آتش نشانان راهی محل حادثه شدند.

او با بیان اینکه نیرو‌های امداد و نجات از ایستگاه شماره ۶ به محل حادثه برای امدادرسانی اعزام شدند، اضافه کرد: اکیپ اعزامی در کمترین زمان ممکن در محل، حاضر شدند و راننده کامیون را نجات دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه علت بروز حادثه در دست بررسی است، افزود: این حادثه مورد فوتی نداشته، اما راننده کامیون از ناحیه پای راست دچار آسیب‌دیدگی شدید شد و برای ادامه روند درمان تحویل نیرو‌های اورژانس شد.


انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار