قم برای سوداگران مرگ امن نیست

رئیس ‌کل دادگستری قم از اجرای طرح نا امن‌سازی محل‌ های خرید و فروش مواد مخدر در قم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از دادگستری قم،حجت الاسلام علی مظفری،رئیس‌کل دادگستری قم گفت: به منظور  پیشگیری از وقوع جرم، طرح نا امن‌سازی و پاک‌سازی محل‌های آلوده به خرید و فروش مواد مخدر با بهره مندی از ظرفیت ضابطان قضایی و نظارت و حضور تأثیرگذار قضات عملیاتی شد.

او  با بیان این که  در اجرای این طرح برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل شده و برخورد قاطع صورت گرفته است،افزود:  موفقیت این طرح نشان داد که استان قم از نا امن‌ترین استان‌ها برای سوداگران مرگ در سطح کشور است.

مظفری تأکید کرد: با عملیاتی شدن طرح پیشگیری‌در حوزه مواد مخدر، علاوه بر جمع‌آوری معتادان متجاهر، هدف اصلی طرح انهدام باند‌های سازمان یافته و خرده فروشان در سطح استان بود که این امر به عنوان یک نمونه موفق از سیستم مدیریت راهبردی در امر مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور است.

رئیس کل دادگستری استان قم افزود: در کنار پیشگیری‌های وضعی و به کارگیری تجهیزات پیشرفته پلیسی و اطلاعاتی، استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی به عنوان یک سرمایه اجتماعی، جهت کاهش عرضه و تقاضای مصرف از یک سو و از طرف دیگر همکاری با دستگاه‌های نظارتی و انتظامی به عنوان بازوان اطلاعاتی سهم قابل توجهی در نیل به این موفقیت داشته است.

او با اشاره به این که بیش از نیمی از مواد کشف شده در  استان، در حال ترانزیت به مقصد سایر استان‌ها بوده است، از اشراف اطلاعاتی دستگاه‌های مسئول در این حوزه قدردانی کرد و افزود: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مردمی قوه قضاییه (سجام) به نشانی  www.sajam.scpd.ir علاوه بر اطلاع رسانی به مسئولان در این خصوص، نسبت به سایر آسیب‌ها و جرائم موجود در سطح شهر و همچنین اعلام راهکار مناسب برای حل مشکلات اقدام کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.